Το ξεκινάω το θέμα διότι διατρέχοντας λίγο την ενότητα, διάβασα πολλά θέματα με ελαττωματικά ρολόγια και καταχρηστική αντιμετώπιση από τα καταστήματα.
Συνοψίζω επομένως τα ισχύοντα σύμφωνα με το νόμο (Αστικός Κώδικας και ν. 2251/1994 για την Προστασία του Καταναλωτή).
Α. Για κάθε προϊόν το οποίο είναι ελαττωματικό ή δεν περιλαμβάνει τις συμφωνημένες ιδιότητες, τα δικαιώματα είναι τα εξής και ασκούνται διαζευκτικά:
1. Δωρεάν επισκευή
2. Αντικατάσταση
3. Επιστροφή προϊόντος και χρημάτων
4. Μείωση του αντιτίμου.
Τα δικαιώματα ισχύουν για 2 έτη από την αγορά. Δεν ισχύουν όταν η βλάβη οφείλεται σε κακή χρήση του καταναλωτή, πρέπει όμως να αποδείξει την κακή χρήση ο προμηθευτής (πχ. υγρά στοιχεία στη μηχανή, χτυπήματα στην κάσα κτλ).
Β. Ευθύνη έχει τόσο ο πωλητής (το κατάστημα, η ιστοσελίδα κτλ) όσο και ο προμηθευτής (η ωρολογοποιία).
Γ. Σύγχυση δημιουργείται με το θέμα της εγγύησης. Η εγγύηση ουσιαστικά αποτελεί έναν τρόπο ταχύτερης και φιλικής αντιμετώπισης του προβλήματος ενός ελαττωματικού προϊόντος. Τα παραπάνω δικαιώματά μας ισχύουν πάνω από την εγγύηση. Δηλαδή, αν η εγγύηση έχει ισχύ 1 έτος, σε κάθε περίπτωση είναι σε ισχύ τα δικαιώματα από τον Αστικό Κώδικα, τα οποία υπερισχύουν (για άλλο 1 έτος στο παράδειγμα).
Δ. Αρμόδια υπηρεσία για την προστασία του καταναλωτή είναι η Γενική Γραμματεία Καταναλωτή (τηλ. κέντρο 1520). Από εκεί και πέρα υπάρχουν και οι ενώσεις καταναλωτών.
Φιλικά
Βίκτωρας