Tο brand name της Rolex ειναι τεράστιο και με εξίσου τεράστια διαφορά από τον δεύτερο, δεν το αμφισβητεί κανείς αυτό. Το ερώτημα είναι αν το αξίζει. Για μένα η απάνηση είναι ξεκάθαρα ΟΧΙ...
Και επειδή θέλω να είμαι σαφής, δεν εννοώ αν αξίζει ή όχι ως εταιρεία, φυσικά και αξίζει και έχει και μια περίοπτη θέση στην ωρολογοποιία. Άλλο όμως αυτό κι άλλο να κάνουμε, ειδικά εμείς που ασχολούμαστε με τον χώρο, λες και δεν υπάρχει τίποτε άλλο γύρω γύρω
Στα link που έβαλε ο φίλος karteo πιο κάτω ( και μπράβο του κιόλας ) δείχνει στην θέση 40 την Hublot, στην 39 την Breitling, στην 38 την Rado και πιο πάνω έχει την Tissot, λίγο πιο πάνω την Audemars Piguet, μετά την Ω και ύστερα την Rolex.
Σε όρους ωρολογοποιίας πάει αλλιώς ( τουλάχιστον τιμής [ prestige ] ) :
Audemars Piguet
Hublot
Rolex
Omega
Breitling
Tissot
Rado
Στην κατάταξη των πιο ισχυρών Swiss Brands βλέπουμε ξεκάθαρα πόσο " ανεβαίνει " μια εταιρεία που βρίσκεται μέσα σε ένα Group σε σχέση με μια ανεξάρτητη ( πλην της Rolex φυσικά ) . Στην κατηγορία της Rolex ( medium range ) , η μοναδική εταιρεία πέρα της Rolex που είναι ανεξάρτητη, είναι η Breitling. Αν εξαγοραστεί από ένα Group, ίσως να ανέβει στην 2η θέση πιο πάνω από την Ω ή στην ίδια θέση ή μπορεί και να υποβαθμιστεί τιμολογιακά τουλάχιστον. Αν το Group που αγοράζει μια εταιρεία, τρέφει μεγάλο ενδιαφέρον για την ιστορία της και το prestige της και πιστεύει πως αν την ανεβάσει οικονομικά θα βγάλει κέρδος, θα ανεβάσει και το brand name της.
Π.χ : Η OMEGA είναι η πιο εμπορική luxury swiss watch brand του Swatch Group. Αν βγει από το group, δεν ξέρουμε σε τι χέρια θα πέσει και αν αυτά τα χέρια μπορούν να διατηρήσουν την αίγλη του brand στα ίδια επίπεδα που ήταν και πριν, όταν η εταιρεία ήταν μέλος του Swatch Group.
Π.χ 2 : ( Και το πιο ζωντανό παράδειγμα ) Officine Panerai. Πριν εξαγοραστεί από το Richemont Group, τα ρολόγια ήταν αδιάφορα. Σε επίπεδο τιμής και prestige δεν ήταν ούτε Longines ( που λέει ο λόγος ) .
Μόλις είδαν οι Ελβετοί ότι η ιστορία και το design της εταιρείας είναι ενδιαφέρον , την αγόρασαν, την ενίσχυσαν οικονομικά - τεχνολογικά , την ανέβασαν τιμολογιακά και σήμερα η Officine Panerai είναι μια από τις πιο luxury ελβετικές μάρκες. Αν βγει απ΄το Group? Πάλι έχουμε το ίδιο ερώτημα : " Σε τι χέρια θα πέσει και πως θα την διαχειριστεί ? " !
Και ένα τελευταίο παράδειγμα : Η Baume & Mercier. Πριν 30 - 40 χρόνια ήταν στα επίπεδα Vacheron Constantin . Γίνεται η στραβή, πτωχεύει και ύστερα κανένα group δεν μπόρεσε να την κρατήσει στη θέση που ήταν. Σήμερα η Baume & Mercier βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με την Raymond Weil. Σε 10 χρόνια? Σε 20? Ποτέ δε ξέρεις τι γίνεται.
Όσον αφορά αυτό που είπες Γιάννη: Το αξίζει? Όχι.
Η Rolex είναι 1η στην κατηγορία " Top Consumer Super Brand " ! Μπορεί στη συγκεκριμένη κατηγορία να μετράνε το marketing και συγκεκριμένα την προώθηση του προϊόντος. Στη συγκεκριμένη κατηγορία για μένα ναι το αξίζει. Όταν μόνο τα περιοδικά από το 7 Μέρες TV και το Ciao μέχρι τα περιοδικά υψηλής ωρολογοποιίας έχουν στις πρώτες σελίδες ή στην τελευταία σελίδα το Day Date , όταν θα βλέπεις F1 και θα είναι official time keeper η Rolex και φυσικά όταν βλέπεις να φοράνε Rolex από την κουτσή Μαρία μέχρι τον χρηματιστή , τι περιμένεις?