Παίδες μετα από σχεδόν 7 μήνες αναμονής επέστρεψε το παλαιότερο ρολοι τσέπης της συλλογής .....πλήρως ανακατασκευασμένο και λειτουργικό. Με αυτονομία κατι περισσότερο απο μέρα και απόκλιση 3-5 λεπτά ημερησίως.....
Ο καλλιτέχνης, διότι περί καλλιτέχνη πρόκειται, που ανέλαβε την επισκευή μου έφτιαξε ενα μίνι φωτογραφικό αρχείο απο τα στάδια, το οποίο το απόλαυσα με θαυμασμό και σχετικό δέος και έκρινα καλο να το μοιραστώ με τους συνοδοιπόρους μου σε αυτο το όμορφο σουλάτσο στη λεωφόρο της ωρολογοποιίας....τα τεχνικά στοιχεία σας τα παραθέτω όπως μου δόθηκαν.
Γενική περιγραφή
Ρολοι τσεπης του οικου RALPH GOUT LONDON. Ο οίκος χρησιμοποιει το συστημα διαφυγης roue de rencontre σε συνδυασμο με fusee και αλυσιδα, μιας και προκειται για τις αρχες του 19ου αι. Το ρολόι προοριζόταν για την οθωμανικη αγορα και διαθέτει τριπλη κασα κατασκευασμενη απο ασημι και με hallmarks στο Λονδινο για το ετος 1846. Κατασκευαστης της κασας J.G Το εξωτερικο καλυφος ειναι φτιαγμενο πιθανον στη βαλκανικη.
Μερικές φωτογραφίες όπως το αγόρασα, και πριν την αποκατάσταση



Ο Μηχανισμος
Ο εν λογω οικος αναφερεται ως ενεργος στο Λονδινο κατα τα ετη 1779-1836.
Πιθανωτατα να τελειωσε σαν ρολοι το 1846 με την κατασκευη της κασας.
Μηχανισμος του τυπου full plate, κλασσικος σχεδιασμος της αγγλικης σχολης του 18ου-19ου αιωνα,κατασκευη χειροποιητη. Σταθεροποιηση της τασης του ελατηριου με fusèe και αλυσιδα. Διαφυγη verge 95° σπειροειδες ελατηριο ιδιοσυχνοτητας.
Σκαλιστο coq ταλαντωτη,μπλε θερμοκρασιακη διακοσμηση βιδων,mirror polishing ολων των ατσαλινων κομματιων. Πλακα αριθμων εμαγιε, χειροποιητη, με τους παλιους Περσικους αριθμους, εν χρησει στην οθωμανικη αυτοκρατορια της εποχης.
Κουρδισμα, θεση ωρας και ρυθμιση ταλαντωσης μεσω του ιδιου κλειδιου.
Δεικτες τυπου Breguet.
Περιγραφή της κατάστασης μετα τον αρχικό έλεγχο.
Το αντικειμενο παραδόθηκε εκτος λειτουργιας εχοντας την εξης κατασταση :
-Σπασμενη αλυσιδα κινησεως, χαμενος γατζος αναρτησης τυμπανου.
-Cannon Pinion χαλαρο λογω φθορας.
-Σπειρα ιδιοσυχνοτητας χαλασμενη.
-Χαμενος δεικτης ωρων,αντικατασταση λανθασμενη.
-Απωλεια του αξονα ταλαντωτη verge.Υπαρχει μια προσπαθεια ανεπαρκεστατη και ερασιτεχνικη να κατασκευασθει το κομματι απο μολυβι.
-Γραμμωμενες ατσαλινες επιφανειες.
-Απωλεια καβιλιων συγκρατησης.
-Χρεια topping of escapement wheel
-Blueing βιδων
Φωτογραφίες απο τα στάδια αποκατάστασης







Φωτογραφίες εξαρτημάτων, σε κάποιες απο αυτές υπάρχει μια καρφίτσα για απόδοση της τάξης μεγέθους







Φωτογραφία του μηχανισμού πριν και μετα


Η πλάκα μετα την αποκατάσταση με το νέο δείκτη

Sent from my iPad using Tapatalk