Τον προηγούμενο μήνα είχα πάει ενα ταξίδι στην Ελβετία για τον γάμο του ξάδελφού μου, ο οποίος για την ιστορία ειναι και WIS.
Φωτογραφία απο τον γάμο:
Τις τελευταίες μερες που ήμουν εκεί και με ξεναγούσε στα πέριξ μου είπε πως την άλλη μερά το πρωί είχε κανονίσει κάτι ειδικά για εμένα χωρίς να μου λέει τι είναι αυτό.
Μην σας τα πολυλογώ, την άλλη μέρα το πρωί κατεβαίνω απο το αμάξι και βλέπω αυτό!!
Οπότε πλησιάζουμε στην είσοδο της εταιρίας και ερχέται ενας μικροκαμομένος σχιστομάτης και μας παραλαμβάνει για να αρχίσει η ξενάγηση.
Τα πρώτα 40 λεπτά ήταν λίγο κουραστικά γιατί προχωρούσαμε σε εναν διάδρομο με φωτογραφίες και μας εξηγούσε την ιστορία της εταιρίας με αρκετές σαλτσούλες. Κεντρική ιδέα απο όλο αυτό ήταν οτι χρησιμοποιούν υλικά που δεν έχουν ξαναχρησιμοποιηθέι στα ρολόγια για να χτυπίσουν τον ανταγωνισμό.
Μόλις τελείωσαν αυτα μεταφερθήκαμε στο διπλάνο κτίριο στο οποίο στεγάζονται όλα τα μηχανήματα κατασκευής εξαρτημάτων.
- 1ος ορόφος : γυμναστήρια, εστιατόρια, γραφεία και λοιπές μπούρδες. Επέιτα απο μία ώρα ανούσιας ξενάγησης και αγωνίας, για το πόσο ‘μέσα’ στο εργοστάσιο θα μπούμε ήρθε η ώρα για τον 2ο όροφο...
- Με το που ανεβήκαμε αντικρίσαμε αυτό:
Η αίθουσα ηταν χωρισμένη σε 2 μέρη, ένα για τις κάσες και ένα για τα εξαρτήματα των in-house. [Το assembly ηταν αλλού]
Αρχικά έιχαν 9 μηχανήματα για να κόβουν τις κάσες και κατά τα λεγόμενα του ξεναγού οι κάσες του Magic Gold είναι τόσο σκληρές που κόβεται μία κάσα την ημέρα.
Μερικές φώτο απο τα μηχανήματα:
Εδω είχαν τα στάδια του LaFerrari και δίαφορες αποχρώσεις σε carbon κάσες που έχουν αρχίσει να κατασκευάζουν. Ουσιαστικά βάφουν τις ίνες πριν εμβαπτηστούν στην ρητίνη.
Προχωρόντας στο 2ο μίσο του τμήματος οπού κατασκευάζονται τα εξαρτήματα των μηχανισμών είχαν μεγάλα δοχεία με το scrap απο της κάσες..
Αυτο που ανυπομονούσα να δώ περισσότερο απο όλα ήταν ο τρόπος με τον οποίο κατασκευάζονται τα μικρότερα γρανάζια του μηχανισμού. Οπού τελικά αντίκρισα τα μηχανήματα που χρησιμοποιούνται για αυτόν τον σκοπό:
H εταιρεία έχει 2 τέτοια μηχανηματα κόστους 1.100.000 € [κατα τον ξεναγό]. Αυτα είναι που κόβουν όλα τα εξαρτήματα για τον μηχανισμό. Η βασική φιλοσοφία τους είναι η κοπή με πολυ λεπτό σύρμα όπου το διαπερνάνει τάση χιλάδων βόλτ ηλεκτρικού ρεύματος και στο σημέιο επαφής αναπτήσεται θερμοκρασία έως 3000 βαθμοί Κελσίου και κόβει τα πολύ λεπτά φύλλα στο σχήμα του εξαρτήματος που επιθυμούν.
Δυστυχώς δεν επιτρεπόταν η λήψη βίντεο επομένως θα σας περιγράψω την επόμενη συστοιχία μηχανημάτων οπού είχαν να κάνουν με το μπρούτζινο κορμό του μηχανησμού.
Το κάθε μηχάνημα είχε 3-4 κονδύλια για να τρυπάει τις πλακές όπου ήταν απαραίτητο, έτσι το πρώτο μηχάνημα έπαιρνε τα πλακίδια μπρούτζου απο τα αριστερά και επεξεργαζόταν ενα συγκεκριμένο κομμάτι και το έδεινε στο διπλανό μέσω μιας ενιαίας ταινίας που τα συνέδεε μεταξύ τους.
Στο τέλος της αίθουσας με τα μηχανήματα υπήρχε ένας αρκέτα μεγάλος χώρος ο οποίος δεν είχε απολύτως τίποτα. Μάθαμε ότι εκει θα φιλοξενηθούν τα νέα μηχανήματα που έχουν παραγγείλει για την κατασκευή κάσας απο ζαφείρι..!!
Στη συνέχεια μεταφερθήκαμε στο ισόγειο όπου στεγάζεται το τμήμα έρευνας και ανάπτηξης και εκέι κατασκευάζεσαι το magic gold. Η εταιρεία έχει παντεντάρει και το υλικό αλλα και την διαδικασία, επομένως δεν είχαν απολύτως κανενα πρόβλημα να μας εξηγήσουν το πως ακριβώς κατασκευάσεται το υλικό βήμα βήμα.
Αρχικά κατασκευάζουν εναν κύλινδρο απο πορώδες κεραμικό [καρβίδιο του βορίου], το οποίο έχει 70% κυψέλες αέρα. Για τον λόγο αυτό το υλικό γίνεται αρκετά απορροφητικό.
Και η βασική διαδικασία έχει ώς εξής:
Έχουν ενα καλούπι απο αλουμίνα [δεξιά] που αντέχει σε υψηλές θερμοκρασίες, μεσα σε αυτό τοποθετούν την ράβδο [μέση] απο το κεραμικό [ το κράμα που χρησιμοποιούν χρειάζεται περίπου 3300 βαθμους Κελσίου για να φτάσει στην θερμοκρασία τήξης, σε αντίθεση με τον χρύσο οπού η θερμοκρασία τήξης είναι λιγό πρίν τους 1100 Βαθμούς], πάνω απο τον κύλινδρο του κεραμικού τοποθετούν έναν κύλινδρο απο χρυσό ίδιας διατομής. Στη συνέχεια θερμαίνουν το καλούπι σε θερμοκρασία 1500 βαθμών και με μία πρέσσα πιέζουν κάθετα τον χρύσο πάνω στο κεραμικό. Επόμενος ολοι οι πόροι του κεραμικού γεμίζουν με χρυσό. Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας ειναι το Magic Gold οπού έχουμε χρυσό με τις ιδιότητες του κεραμικού, [δεν χαράσετε, σπάει στην πτώση, κτλ κτλ]. Ορίστε και μιά κάσα Magic Gold:
Με αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα επίδειξη τελείωσε η ξενάγηση μας στο κατασκευαστικό κομμάτι και περάσαμε στο διπλανό κτήριο, οπού φορέσαμε στολές και περάσαμε στο τμήμα του assembly. Η πρώτη διαδικασία που λαμβάνει χώρα είναι το pre-assembly οπου τα ρομπότ τοποθετούν με απίστευτή ταχύτητα όλα τα ρουμπίνια πάνω στην επιπλατινωμένη πλάκα. Στο επόμενο στάδιο αναλαμβάνει ο ανθρώπινος παράγοντας.
Αξίζει να σημειωθεί οτι όλο το κτήριο είχε γύρω γύρω τζαμαρία και απο τους πάγκους τους οι εργαζόμενοι αντικριζάν αυτό:
Για να μην σας κουράσω άλλο με λεπτομέριες επι της συναρμολόγισης που λίγο πολύ όλοι ξέρετε, προχωράω στο τελευταίο κομμάτι της ξενάγησης οπού περνούσαν τους μηχανισμούς μεσα στις κάσες και πραγματοποιούσαν όλες τις μετρήσεις ακριβείας.
Εκείνη την στιγμή επιασά για πρώτη φορά ένα minute repeater ρολοί και μπορώ να πω πως εντυπωσιαστίκα παρα πολυ με τον ήχο τον οποίο είχε.. Πολύ καθαρός, απο άλλη εποχή, μου άρεσε πάρα πολύ σε αντιθέση με το ρολόι
Τέλος, μας έδειξαν όλα τα στάδια συναρμολόγησης του LaFerrari και μας εξήσησαν και δίαφορα τεχνικά χαρακτηριστικά. Το ωραίο είναι οτι προσπαθόντας να ακολουθήσουν το concept ενος Hi-end αυτοκινήτου για την σχεδίαση του μηχανισμού, μαζί με το ρολόι δίνουν και αυτό το κουρδιστήρι:
Και είναι απόλυτα λογικό γιατί για να κουρδίσεις και τα 11 βαρέλια που έχει το ρολόι θέλει αρκετή ώρα....
Μερικές ακόμη φωτογραφίες για το τέλος της παρουσίασης:
Y.Γ 1: Όποτε το φόρουμ αποφασίσει για μία εκδρομή σε κάποιο εργοστάσιο ελβετικής εταιρείας [και μην μου πείτε Patek] μπορεί να μου στείλετε ενα pm και να το κανονίσω.