Οταν ο Daniels ξεκινησε να μελεταει το θεμα του self starting
ειναι φυσικο να το εκανε με τον πιο απλο τροπο.Και φανταζομαι οτι θα σκεφτηκε ως εξης:
Οταν το ρολοι ειναι σταματημενο, το hairspring βρισκεται σε θεση ισορροπιας και το esc. lever σταματημενο στη μεση της διαδρομης του, ακριβως μεταξυ των δυο banking pin.
Για να μπορει το balance να κανει την πρωτη του ταλαντωση μετα απο σταματημα ,θα πρεπει σ αυτη τη θεση ΚΑΝΕΝΑ απο τα δυο ακραια pallet jewel να μην ακουμπα τον μεγαλο τροχο διαφυγης!
Αν συνεβαινε αυτο, τοτε οσο και να κουρδιζαμε το ρολοι , ο μεγαλος τροχος διαφυγης (αλλα και ο μικρος αφου στην ουσια ειναι "ενα σωμα") θα παρεμεναν ΛΟΚΑΡΙΣΜΕΝΟΙ πανω σε καποιο απο τα δυο jewel και φυσικα δεν θα μπορουσαν να γυρισουν! Ετσι δεν θα μπορουσαν τα δυο αλλα impulse-jewels να μεταδωσουν παλμο ,και να σπρωξουν το balance. Η ταλαντωση του δεν θα ξεκινουσε ποτε!!
(Βλεπετε οτι εδω ,λογω της φιλοσοφιας του co-axial ,απαιτειται τελειως διαφορετικο ξεκινημα απο το κλασικοescapement.,που για να ξεκινησει -οπως ειδαμε- ,θα πρεπει καποιο απο τα δοντια του esc. wheel να βρισκεται σε επαφη με το κατω μερος ενος pallet jewel)
Ωραια θα μου πειτε ,και ποιο το προβλημα; Συνεχιζω λοιπον τη σκεψη του Daniels:
Για να εξασφαλισουμε λοιπον τη "μη επαφη", πρεπει οταν το ενα jewel λοκαρει ,το αλλο να ειναι σε καποια "αποσταση" απο τον μεγαλο τροχο διαφυγης. Ετσι κατα την περιστροφη του esc. lever ,οταν αυτο θα βρεθει στη μεση της διαδρομης του, (στη ενδιαμεση θεση του,) θα δημιουργειται μια "αποσταση ασφαλειας " απο τον μεγαλο τροχο διαφυγης ,που δεν θα επιτρεπει σε ΚΑΝΕΝΑ απο τα δυο ακραια pallet jewel να ερθει σε απαφη μαζι του!!
Σ αυτη την περιπτωση ,μετα το κουρδισμα ,οι δυο τροχοι θα ηταν ελευθεροι να γυρισουν ωστε να μεταδοθει ο πρωτος παλμος στο balance και να ξεκινησει η ολη αλληλουχια των κινησεων που βλεπουμε και στα σχεδια του george αλλα και στο animation του nin.
Ωραια! Υπαρχει κανενα προβλημα;; ... Υπαρχει δυστυχως.
Για να δημιουργηθει αυτη η "αποσταση" ,πρεπει (βαλτε λιγο φαντασια ) το esc. lever να εκτελει ενα ΜΕΓΑΛΟ ΤΟΞΟ ΚΥΚΛΟΥ καθε φορα που ξελοκαρει απο τη θεση "τικ" μεχρι να λοκαρει παλι στη θεση "τακ"!
Αυτο ειναι καταστροφικο!!! Μεγαλο τοξο κυκλου σημαινει ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ επαφης του lever με το balance, και ολα τα θετικα χαρακτηριστικα που περιγραψαμε πιο πανω θα πηγαιναν περιπατο!!
Τριβες, απωλεια ενεργειας , positional errors, κραδασμοι,προβληματα "συγχρονισμου" και παει λεγοντας...
Ειναι προφανες οτι το κερδος θα ηταν πολυ μικροτερο απο τη ζημια και η λυση αυτη φανταζομαι οτι αποριφθηκε χωρις δευτερη κουβεντα.
Ομως ο Daniels ηθελε ο μηχανισμος του να ειναι οπωσδηποτε self starting.(το ειδατε αλλωστε απο το γραμμα του nin) και οπως σας ειπα ...τελικα το καταφερε...
ΝΟΜΙΖΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΠΛΗΡΩΣΕ ΚΙ ΕΝΑ ΤΙΜΗΜΑ!! (τιποτα τελικα σ αυτη τη ζωη δεν ειναι "τσαμπα" )