Αποστολέας Θέμα: Διαφυγη στο μελλον  (Αναγνώστηκε 69496 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #120 στις: Μάιος 29, 2009, 04:33:06 μμ »
52 angle,που εχουν τα πιο πολλα ρολογια,απο ετα εως και ρολεξ,καπου εκει ειμαστε οσο θυμαμαι.πηγαμε στο 30 και καποιοι αλλοι στο 24!!! ;Dθα το ψαξω,αλλα θελει λιγο χρονο.

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #121 στις: Μάιος 29, 2009, 04:38:01 μμ »
KATAΠΛΗΚΤΙΚΗ βελτιωση!!!

Οσο για το 24 φιλε george
υποψιαζομαι για ποιο escapement  μιλας ,αλλα ας μη φτασουμε ακομα εκει!
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #122 στις: Μάιος 29, 2009, 04:42:03 μμ »
μπορει να ειναι χρησιμα αυτα τα σχεδιαγραμματα?ωστε να δουμε αυτο που μολις ειπατε?





Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #123 στις: Μάιος 29, 2009, 05:00:51 μμ »
Που πας και τα ξετρυπωνεις ολα αυτα ρε george μεσα σε κλασματα του δευτερολεπτου.;;

Ωραιοτατα σχεδια που δειχνουν τη λειτουργια του co-axial
Δεν δειχνουν ομως την "αποσταση " της επαφης απο την ακρη του jewel.

Σε ενα αλλο σχεδιο του ΑΡ  esc.  που ειχα βρει καποτε στο  internet (καλα αντε να το ξαναβρω τωρα!! θελω μιση μερα!)
η αποσταση αυτη σημειωνοταν στο σχεδιο   0.05 mm !!!! (απο 0.4-0.5 στο κλασικο esc. !)

Aυτο οδηγει σε σημαντικο κερδος στο ΤΟΞΟ ΚΥΚΛΟΥ που κανει το esc. lever!!
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #124 στις: Μάιος 29, 2009, 07:34:36 μμ »
πρεπει να ξερει κανεις και τι ψαχνει,αλλα και που ;)

ανοιξα ενα παλιο βιβλιο...καταλαβα τι ψαχνουμε ...αλλα δεν ειχε το coaxial...



« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 29, 2009, 07:40:41 μμ από george_ »

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #125 στις: Μάιος 29, 2009, 10:44:14 μμ »
XΩΡΙΣ ΛΟΓΙΑ


Αλλα γι αυτο το escapement θα μιλησουμε αργοτερα


Εν τω μεταξυ θα προχωρησω την κουβεντα:
Μηπως ξερει κανεις απο το φορουμ αν  το co-axial ειναι SELF STARTING ;;;;
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #126 στις: Μάιος 29, 2009, 11:13:19 μμ »
Μηπως ξερει κανεις απο το φορουμ αν  το co-axial ειναι SELF STARTING ;;;;

Λογικά, ναι.

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #127 στις: Μάιος 29, 2009, 11:35:53 μμ »
Φιλε nin
πραγματι ο μηχανισμος ΕΙΝΑΙ  self starting
και πρεπει ο δημιουργος του να σπαζοκεφαλιασε για να το πετυχει!

Δεν φαινεται με την πρωτη ματια, αλλα νομιζω οτι το θεμα αυτο πρεπει να αποτελεσε ενα μεγαλο τεχνικο προβλημα για τον Daniels και μια μεγαλη προκληση.

Κοιταζοντας για ωρα τη φωτογραφια του co-axial δεν αντεχω τον πειρασμο να μοιραστω τις σκεψεις μου μαζι σας ,πανω σ αυτο το θεμα...

Πιστευω οτι εχουν ενδιαφερον αλλα αυτο θα ηταν καλυτερα να μου το πειτε εσεις αφου τις ακουσετε!
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #128 στις: Μάιος 29, 2009, 11:39:46 μμ »
:up:

Για του λόγου το αληθές:

Δια χειρός Γεώργιου Ντάνιελς, σε μια επιστολή του προς κάποιον κύριο ονόματι Esmond Martin.

"My principle interest has been the further development of the watch for modern use. To this end I have worked to produce an escapement that does not need lubrication at the lifting surfaces and is self starting from rest and from the accidentally stopped condition".

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #129 στις: Μάιος 29, 2009, 11:44:41 μμ »
nin

Μηπως ξερεις και τι φαγητο εφαγε τη μερα που εγραψε την επιστολη;;
Ημαρτον θεε μου, με σενα και τον george!

Θα παω για υπνο μηπως και γλυτωσω (το post θα το γραψω αυριο)
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #130 στις: Μάιος 30, 2009, 08:07:58 πμ »
Οταν ο Daniels ξεκινησε να μελεταει το θεμα του self starting
ειναι φυσικο να το εκανε με τον πιο απλο τροπο.Και φανταζομαι οτι θα σκεφτηκε ως εξης:
Οταν το ρολοι ειναι σταματημενο, το  hairspring βρισκεται σε θεση ισορροπιας και το esc. lever σταματημενο στη μεση της διαδρομης του, ακριβως μεταξυ των δυο banking pin.
Για να μπορει το  balance να κανει την πρωτη του ταλαντωση μετα απο σταματημα ,θα πρεπει σ αυτη τη θεση ΚΑΝΕΝΑ απο τα δυο ακραια pallet jewel να μην ακουμπα τον μεγαλο τροχο διαφυγης!
Αν συνεβαινε αυτο, τοτε οσο και να κουρδιζαμε το ρολοι , ο μεγαλος τροχος διαφυγης (αλλα και ο μικρος αφου στην ουσια ειναι "ενα σωμα")  θα παρεμεναν ΛΟΚΑΡΙΣΜΕΝΟΙ πανω σε καποιο απο τα δυο jewel και φυσικα δεν θα μπορουσαν να γυρισουν!  Ετσι δεν θα μπορουσαν τα δυο αλλα impulse-jewels να μεταδωσουν παλμο ,και να σπρωξουν το balance. Η ταλαντωση του δεν θα ξεκινουσε ποτε!!
(Βλεπετε οτι εδω ,λογω της φιλοσοφιας του co-axial ,απαιτειται τελειως διαφορετικο ξεκινημα απο το κλασικοescapement.,που για να ξεκινησει -οπως ειδαμε- ,θα πρεπει καποιο απο τα δοντια του esc. wheel να βρισκεται σε επαφη με το κατω μερος ενος pallet jewel)

Ωραια θα μου πειτε ,και ποιο το προβλημα; Συνεχιζω λοιπον τη σκεψη του Daniels:
Για να εξασφαλισουμε λοιπον τη "μη επαφη", πρεπει οταν το ενα jewel λοκαρει ,το αλλο να ειναι σε καποια "αποσταση" απο τον μεγαλο τροχο διαφυγης. Ετσι κατα την περιστροφη του esc. lever ,οταν αυτο θα βρεθει στη μεση της διαδρομης του, (στη ενδιαμεση θεση του,) θα δημιουργειται μια  "αποσταση ασφαλειας " απο τον μεγαλο τροχο διαφυγης ,που δεν θα επιτρεπει σε ΚΑΝΕΝΑ απο τα δυο ακραια pallet jewel να ερθει σε απαφη μαζι του!!
Σ αυτη την περιπτωση ,μετα το κουρδισμα ,οι δυο τροχοι θα ηταν ελευθεροι να γυρισουν ωστε να μεταδοθει ο πρωτος παλμος στο balance και να ξεκινησει η ολη αλληλουχια των κινησεων που βλεπουμε και στα σχεδια του george αλλα και στο animation του nin.

Ωραια! Υπαρχει κανενα προβλημα;;  ... Υπαρχει δυστυχως.
Για να δημιουργηθει αυτη η "αποσταση" ,πρεπει (βαλτε λιγο φαντασια ) το esc. lever να εκτελει ενα ΜΕΓΑΛΟ ΤΟΞΟ ΚΥΚΛΟΥ καθε φορα που ξελοκαρει απο τη θεση "τικ" μεχρι να λοκαρει παλι στη θεση "τακ"!
Αυτο ειναι καταστροφικο!!! Μεγαλο τοξο κυκλου  σημαινει ΜΕΓΑΛΗ ΔΙΑΡΚΕΙΑ επαφης του lever με το balance, και ολα τα θετικα χαρακτηριστικα που περιγραψαμε πιο πανω θα πηγαιναν περιπατο!!

Τριβες, απωλεια ενεργειας , positional errors, κραδασμοι,προβληματα "συγχρονισμου"  και παει λεγοντας...
Ειναι προφανες οτι το κερδος θα ηταν πολυ μικροτερο απο τη ζημια και η λυση αυτη φανταζομαι οτι αποριφθηκε χωρις δευτερη κουβεντα.
Ομως ο Daniels ηθελε ο μηχανισμος του να ειναι οπωσδηποτε self starting.(το ειδατε αλλωστε απο το γραμμα του nin) και οπως σας ειπα ...τελικα το καταφερε...
ΝΟΜΙΖΩ ΟΜΩΣ ΟΤΙ ΠΛΗΡΩΣΕ ΚΙ ΕΝΑ ΤΙΜΗΜΑ!! (τιποτα τελικα σ αυτη τη ζωη δεν ειναι "τσαμπα" )
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος azaas

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 385
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #131 στις: Μάιος 30, 2009, 10:44:36 πμ »
Λοιπόν με αυτά και αυτά - ταξίδι στο εξωτερικό - έχασα τον ειρμό μου... το ξαναπιάνω λοιπόν από την αρχή το θέμα... άντε και καλούς πονοκεφάλους!  ;D

Φιλικά Κωνσταντίνος
you cannot kill what you did not create

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #132 στις: Μάιος 30, 2009, 11:05:09 πμ »
Καλως ηρθες φιλε azaas

Αν σ αρεσουν τα τεχνικα θεματα , νομιζω δεν θα χασεις!
Αν παλι θες να ρωτησεις κατι , εδω ειμαστε...
Καλη μελετη!
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #133 στις: Μάιος 30, 2009, 12:59:50 μμ »
εδω θα εκανα την εξης ερωτηση.

αξιζει να εχω το self starting, αρα μεγαλυτερο τοξο και απωλειες?

γιατι να μην εχουμε  την εκκινηση οπως στο ΑΡ?ενα δυνατο κουνημα και τι ρολοι ξεκιναει?


ποια η γνωμη σας?κερδιζω σε χρονομετρια,αλλα χανω σε εντυπωσεις?...το κοινο της ομεγα/group,θα ειχε προβλημα με τον τροπο εκκινησης?
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 30, 2009, 02:07:33 μμ από george_ »

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #134 στις: Μάιος 30, 2009, 03:07:25 μμ »
H απαντηση μου  φιλε george ειναι: Με τιποτα!

Αλλωστε γι αυτο και η λυση αυτη απορριφθηκε απο τον Daniels ,που πανω απ ολα ειναι τεχνικος!!
Ετσι το co-axial  κρατησε το εξαιρετικο lift angle των 30-35 μοιρων και βεβαια την αξιοπιστια και ακριβεια του.

Ο τρπος με τον οποιο ο Daniels πετυχε το self starting ειναι τελειως διαφορετικος αλλα κι αυτος οπως θα δουμε με το δικο του κοστος! (οχι παντως σε αξιοπιστια και ακριβεια)
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #135 στις: Μάιος 30, 2009, 03:19:56 μμ »
γιατι οχι?εαν οι ΑΡ,το κρατησε ?

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #136 στις: Μάιος 30, 2009, 03:23:54 μμ »
george
δεν καταλαβα την ερωτηση σου , ξαναδιατυπωσε τη σε παρακαλω
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #137 στις: Μάιος 30, 2009, 03:30:52 μμ »
η ερωτηση μου ειναι,
γιατι να μην εχω μικροτερο angle και οχι self starting,οπως ειναι στην περιπτωση του ΑΡ?

ενα κουνημα του ρολογιου και εχουμε την εκκινηση της μηχανης?

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #138 στις: Μάιος 30, 2009, 03:47:19 μμ »
Σωστη ερωτηση και φυσικα σαν τεχνικος που ειμαι ξερεις ποια ειναι η απαντηση μου!

Κοιταξε λιγο τη φωτογραφια του ΑΡ esc. που εστειλα λιγο πιο πανω και προσεξε την ελαχιστη διαδρομη που εκτελει το lever μεταξυ των δυο banking pin.
Δεν ειναι αριστουργημα ;;;

Οσο για το ΑΡ esc. (θα τα πουμε και παρακατω) δεν ειναι "αμεσα" αλλα τουλαχιστον "εμμεσα" self starting αφου με ενα συμπληρωματικο μηχανισμο (νομιζω) οταν πιεζουμε την κορωνα ,το balance τρωει μια "κλωτσια" και ξεκιναει
χωρις να χρειαστει εμεις να κανουμε τιποτε αλλο.

Παντως το ολο θεμα ξεκινησε απο την επιμονη του Daniels το co-axial να ειναι self starting
Προτιμησε ετσι να "λυσει" εναν γορδιο δεσμο ενω η ΑΡ εκανε μια αλλη πρoσεγγιση στο προβλημα

Απλως .....τον "εκοψε"

Tωρα ...αξιζε τον κοπο ;;  Ακουστε πρωτα το" κοστος " και μετα πεστε μου ,φιλοι της omega και george... Aλλωστε καθενας μπορει να εχει την αποψη του...
Καντε ομως λιγο υπομονη μεχρι να παρουσιασω ολοκληρωμενη την λυση του Daniels ,και μετα θα τοποθετηθειτε νομιζω καλυτερα...
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #139 στις: Μάιος 30, 2009, 03:52:54 μμ »
βεβαιως!αναμενουμε ! ;D