Αποστολέας Θέμα: Διαφυγη στο μελλον  (Αναγνώστηκε 69490 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #40 στις: Μάιος 19, 2009, 03:26:58 μμ »
ισως εχει να κανει με το περασμα καποιων συστηματων διαφυγης, απο τα μεγαλα ναυτικα χρονομετρα σε ρολογια χειρος,κατι που γινεται μεσω της τεχνολογικης εξελιξης σε υλικα ,μεθοδους επεξεργασιας,cad,laser etc..κατι τετοιο, ισως να μην ηταν εφικτο μερικες δεκαετιες πριν.θα ηθελα να ακουσω την αποψη σας
Δεν γνωριζω το θεμα με τα ναυτικα χρονομετρα κι αν καποιος εχει καμια ενδιαφερουσα πληροφορια, ευχαριστως να την ακουσουμε.
Για να μην παρεξηγηθω παντως ειμαι υπερ της τεχνολογιας (θα φανει και στη συνεχεια της κουβεντας αλλωστε)
χαρις στην οποια το μηχανικο ρολοι σημερα εχει παει πολλα βηματα μπροστα-αρκει να εφαρμοζεται για το σκοπο αυτο και οχι για να γεμιζουν οι τσεπες των βιομηχανων πουλωντας μας οτι τους συμφερει.
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #41 στις: Μάιος 19, 2009, 03:31:07 μμ »
το σκεπτικο μου ηταν το εξης,το μεγαλειο του μηχανικου ρολογιου ,ειναι το γεγονος οτι απο τα μεγαλυτερα σε μεγεθος ρολογια π.χ ναυτικα χρονομετρα με συστηματα διαφυγης οπως αυτο του  Robin,μεσω της νεας τεχνολογιας ,καταφερε το ρολοι χειρος να φτασει στηνν χρηση καποιοων παλαιων/νεων συστηματων διαφυγης!η αναφορα μου γινεται για οσους ακομα,δεν αναγνωριζουν το μηχανικο ρολοι σε σχεση με ενα καλο quartz

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #42 στις: Μάιος 19, 2009, 03:33:43 μμ »
για τον λογο αυτο εβαλα τις 2 φωτο στην αρχη ,που δειχνει αυτο το περασμα απο την μια εποχη στην αλλη!ενα συστημα απο ναυτικο χρονομετρο ,το οποιο με καποιες αλλαγες εγινε ενα hi-tech escapement σε ρολοι χειρος ,να σου τρεχουν τα σαλια,τι πιστευετε?

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #43 στις: Μάιος 19, 2009, 03:38:02 μμ »
As already said it's a single impulse design based on the Robin escapement created in 18th. century


the very problem with the marine chronometer escapement that the Robin escapement was intended to address.


εδω η τεχνολογια ,εδωσε καποιες λυσεις....αλλα ειναι μια αλλη σελιδα και δεν θελω να βγαλω οφ τοπικ την κουβεντα μας

ευχαριστω

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #44 στις: Μάιος 19, 2009, 08:58:24 μμ »
Ωραια η παρεμβαση του george για τα ναυτικα χρονομετρα και τωρα καταλαβα το νοημα των τριων φωτογραφιων στην αρχη (γνωριζα μονο τα δυο)
Θα ηθελα ομως να γυρισουμε στο κλασικο  esc. για να απαριθμησουμε τα βασικοτερα μειονεκτηματα του.
Το θεμα αυτο φιλοι μου ειναι τεραστιο και ενας βαθυς γνωστης των τεχνικων(οχι εγω παντως) θα μπορουσε να γραψει ολοκληρο βιβλιο μονο γι αυτα.
Εγω θα περιοριστω να γραψω τα δυο κατα τη γνωμη μου σημαντικοτερα και θα ηθελα τις αποψεις σας. Το πρωτο λεγεται Τ Ρ Ι Β Ε Σ. Οταν το esc. wheel λοκαρει και κατοπιν ξελοκαρει απο το pallet jewel ,τριβεται πρωτα στην πλαινη επιφανεια του jewel και κατοπιν γλιστρα (παλι μεσω τριβης) στην κατω επιφανεια του, για να μεταδοσει παλμο στο balance ωστε να διατηρηθει το πλατος ταλαντωσης.
Οπως καταλαβαινετε οι τριβες σημαινουν απωλεια ενεργειας και μαλιστα με το χρονο (οταν τα λιπαντικα φθινουν) σημαινει ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ απωλεια ενεργειας. Αυτο κατα πρωτον ειναι κακο για το power reserve του μηχανισμου ,ιδιαιτερα στα πολυπλοκα ρολογια οπου η διαχειριση ενεργειας εχει μεγαλη αξια (δεδομενου οτι πρεπει να κινησει ενα σωρο μηχανισμους).
Κυριως ομως ειναι κακο γιατι με την αυξανομενη και ανεξελεγκτη απωλεια ενεργειας η ΚΛΩΤΣΙΑ
που θα δωσει (μεσω ΤΡΙΒΗΣ παντα) το esc. wheel ,στο  pallet jewel και απο εκει στο balance θα ειναι μικροτερη η τουλαχιστον μεταβλητης ισχυος.
Μικροτερη ΚΛΩΤΣΙΑ ,μικροτερο ΠΛΑΤΟΣ ΤΑΛΑΝΤΩΣΗΣ και βεβαια σ εναν ΙΔΑΝΙΚΟ κοσμο ,μικρο προβλημα (αφου το πλατος ταλαντωσης ΔΕΝ επηρεαζει τη συχνοτητα)
Δυστυχως ομως ,στον σκληρο κοσμο που ζουμε σημαινει ΜΙΚΡΟΤΕΡΗ η ΑΝΕΞΕΛΕΓΚΤΗ συχνοτητα δηλαδη ενα ρολοι χωρις ΙΣΟΧΡΟΝΙΣΜΟ.
Το προβλημα ειναι φανερο...

Θα επανελθω με το δευτερο προβλημα αν και θα προτιμουσα οσοι φιλοι παρακολουθουν το θεμα να παρουν το λογο και να πουν τις δικες τους σκεψεις. Υπαρχει κατι που δεν σας αρεσει στο κλασικο
escapement;; (η σ αυτα που εγραψα;;)
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #45 στις: Μάιος 19, 2009, 11:08:36 μμ »
θα ηθελα να ρωτησω εαν αυτο σχετιζεται νε το αποδιδομενο εργο Η αποτελει αλλο κεφαλαιο?

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #46 στις: Μάιος 20, 2009, 02:44:11 μμ »
Tικ-τακ , τικ-τακ , τικ-τακ



Σαφως φιλε george ,το ολο θεμα εχει να κανει με το αποδιδομενο "εργο" και καταλαβαινει βεβαια κανεις οτιη εμπλοκη των τριβων παιζει αρνητικο ρολο.Μεγαλη αποροφηση ενεργειας-εργου during unlocking and impulse.
(σας εστειλα και κατι φωτιγραφιουλες αφου κανεις δεν θελει να με ξεκουρασει!)
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #47 στις: Μάιος 20, 2009, 02:47:37 μμ »
δηλαδη τα λεγομενα 4 χτυπηματα/εμπλοκες της αγκυρας, κατα την κινηση της, εχουν τετοιες απωλειες, που μειωνουν κατα πολυ το αποδιδομενο εργο ?αρα και ο  ισοχρονισμος χανει κατα πολυ απο την ιδανικη κατασταση,που φυσικα δεν θα βρουμε σε κανενα ρολοι...
καπως ετσι Η ειναι λαθος αυτο που λεω?

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #48 στις: Μάιος 20, 2009, 02:52:50 μμ »
Aπολυτως σωστος george
(ετσι νομιζω τουλαχιστον)
και το προβλημα δεν ειναι μονο οι μεγαλες απωλειες (αυτες αντισταθμιζονται) αλλα οι ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
απωλειες .Εκει το σφαλμα ισοχρονισμου ειναι αναποφευκτο.
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #49 στις: Μάιος 20, 2009, 02:55:20 μμ »
θα ηθελα να δωσω αυτο το λινκ οπου εχει το κλασσικο swiss anchor και τις εμπλοκες της anchor ,θα βρουμε επισης και ενα νεο συστημα που γινεται η συγκριση στον παλμογραφο

<object codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" type="application/x-shockwave-flash" data="http://www.youtube.com/v/g5c5RK4WFV8" width="425px" height="350px"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/g5c5RK4WFV8" /><param name="wmode" value="transparent" /><param name="allowScriptAccess" value="never" /><param name="pluginspage" value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></object>

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #50 στις: Μάιος 20, 2009, 02:56:23 μμ »
ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ
απωλειες .Εκει το σφαλμα ισοχρονισμου ειναι αναποφευκτο. 
 
 
 


δηλαδη?τι ειναι αυτο? ???

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #51 στις: Μάιος 20, 2009, 03:06:40 μμ »
Kαταπληκτικο βιντεακι  και νομιζω θα μας χρειαστει οταν θα πουμε και για το AP esc.


Οταν λεω μεταβλητες απωλειες εννοω αυτες που δεν παραμενουν σταθερες αλλα αυξομειωνονται αναλογα μετη θεση του ρολογιου, την κατασταση των λιπαντικων ,τους κραδασμους τη φθορα κλπ.
Αν ειχαμε μεγαλη αλλα σταθερη απωλεια θα το καταπιναμε, αλλα τη μεταβλητη απωλεια πως να την παλεψεις;
(ειναι ενα γενικοτερο προβλημα που σχετιζεται με τα pos. errors ,αλλα στο κλασικο esc. εναι μεγαλυτερο λογω μεγαλυτερων απωλειων και αρα μεγαλυτερων "μεταβολων" των απωλειων αυτων!)

Ελπιζω να εγινα κατανοητος
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #52 στις: Μάιος 20, 2009, 03:15:52 μμ »
να στε καλα!

αυτο δηλαδη ισχυει για ολα τα escapement?αν καταλαβα καλα ομως,επειδη στο swiss anchor οι τριβες κατα την μεταδοση ειναι μεγαλυτερες ,τοτε και τα pos. errors  επιβαρυνουν περισσοτερο το ολο συστημα ?γιατι ειναι ηδη σεβαστη η απωλεια και το επιπλεον απο τα pos. errors  αθροιζεται στο συστημα?εαν ειχαμε ενα escapement που εχει καλυτερο συντελεστη αποδοσης,λιγοτερες τριβες ,τοτε τα pos. errors  που αθροιζονται και σε αυτην την περιπτωση εχουν μικροτερη επιβαρυνση ,ακομα και εαν ειναι του ιδιου μεγεθους?

αρα ο δρομος ειναι ενα πιο αποδοτικο συστημα διαφυγης?



Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #53 στις: Μάιος 20, 2009, 03:31:40 μμ »
Δεν χρειαζεται να προσθεσω ουτε λεξη!

Αφου τα ξερετε ρε παλιοπαιδα γιατι δεν τα γραφετε;;
Και θελω να προτρεψω και αλλους φιλους να πουν τη γνωμη τους. Δεν χρειαζεται να ειμαστε ειδικοι,
ουτε -νομιζω- αν πουμε κατι λαθος θα μας παρουν το διπλωμα του ωρολογοποιου.

Αυτα δε που γραφω εγω -τα περισσοτερα- ειναι δικες μου σκεψεις και δεν τα διαβασα σε καμια εγκυκλοπαιδεια!  Ε, αν πω και καμια βλακεια...διορθωστε με
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #54 στις: Μάιος 20, 2009, 03:34:29 μμ »
αρα εχει λογικη να πω οτι αυτο  που μπορω να κανω καλυτερο ειναι το συστημα διαφυγης?αρα ειναι μονοδρομος?ευχαριστω πολυ ,οσο και οι υπολοιποι,εβαλα σε ταξη πολλα πραγματα στο μυαλο μου! =D&gt; :supz:

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #55 στις: Μάιος 20, 2009, 03:50:44 μμ »
Φιλε eorge
αν διαβασεις το post που εστειλα στην αρχη με τις κυριωτερες αιτιες μη ισοχρονισμου ,θα καταλαβεις  οτι αλλες
οφειλονται στο escapement.,αλλες στο hairspring η αλλου (συμμετρια πχ) και αλλες οφειλονται σε περισσοτερους απο εναν παραγοντες! (οι περισσοτερες)
Σε καθε περιπτωση παντως, η κατασκευη ενος "καλυτερου" escapement καταλαβαινεις οτι θα ελυνε η θα βελτιωνε πολλα προβληματα ισοχρονισμου! και εξοικονομησης ενεργειας.

Δεν ειδα ομως να μου γραψετε για αλλο μειονεκτημα.... του swiss esc.
Kαι νομιζω υπαρχει ενα σημαντικο που σχετιζεται παλι με απωλεια ενεργειας...
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #56 στις: Μάιος 20, 2009, 03:52:09 μμ »
4 σοκ ,χτυπηματα?αλλαγη της γεωμετριας?χμ...δεν ξερω!!! ;D

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #57 στις: Μάιος 20, 2009, 04:08:40 μμ »
Νομιζω φιλε
οτι το δευτερο προβλημα λεγεται indirect impulse.
Η ΚΛΩΤΣΙΑ του esc wheel δηλ δεν διδεται απευθειας στο balance ,αλλα μεσω του pallet jewel (9)στο escape lever (7)και απο εκει στο roller jewel (3A)
Καταλαβαινεις οτι το ενδιαμεσο συστημα δρα σαν μαξιλαρακι και απορροφα πολυ ενεργεια.
Ειδικα στο σημειο επαφης του lever fork με το roller jewel οπου η εφαρμογη δεν μπορει μα ειναι τελεια και σιγουρα υπαρχουν ανοχες.
Το προβλημα δε , μεγαλωνει οταν υπαρχουν στη μεση κραδασμοι η μεταβολες στη θεση του ρολογιου
(οριζοντια-καθετα κλπ).Tοτε η απωλεια ενεργειας γινεται ΚΑΙ μεταβαλλομενη με ολα τα προβληματα που περιγραψαμε πιο πανω...
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #58 στις: Μάιος 20, 2009, 08:29:25 μμ »
Παιδιά, ακούστε τι μου έκανε ο ΜΑΔΙΑΣ. Μου έδεσε τα χέρια οπισθάγκωνα, με έβαλε να κάτσω σε μια σαράβαλη καρέκλα που της έλλειπε μάλιστα το ένα πόδι και μετά άναψε μέσ' τα μάτια μου μια χολεριασμένη λάμπα, απ' αυτές που βγάζουν εκείνο το σχιζοφρενές υπόλευκο φως, και με απειλούσε σε στυλ "Μίλα κάθαρμα, μίλα ρεεεε". Ε, τι να έκανα και γω ... τα ξέρασα όλα. 
Αν λοιπόν πρέπει να απομονώσω ένα σημείο στο οποίο το κλασικό σύστημα διαφυγής υστερεί, αυτό θα έλεγα ότι είναι ο τρόπος που μεταδίδει την ενέργεια.
Ως γνωστόν, σε ένα ρολόι με το κλασικό σύστημα διαφυγής, η ενέργεια μεταδίδεται από τον τροχό διαφυγής στο μοχλό (εξού και swiss lever ή swiss anchor) και από κει στο μπαλανσιέ. Όμως, ο τροχός διαφυγής είναι σαν να τσιγκλάει το μοχλό, καθώς τον πιέζει κάπως ... άκομψα. Εννοώ ακριβώς στο σημείο που τα δόντια του τροχού διαφυγής (τα οποία μάλιστα είναι επίπεδα στο επάνω μέρος) ουσιαστικά σέρνονται το ένα μετά το άλλο κόντρα στα 2 ρουμπίνια της άγκυρας.

Δείτε εδώ: http://www.abbeyclock.com/bwatch.html

Εδώ έχουμε αυτό που ονομάζεται "τριβή ολίσθησης", η οποία φυσικά επηρεάζει τη μετάδοση της ενέργειας. Ή το "έργο" που αναφέρθηκε παραπάνω. Εκτός αυτού όμως, δημιουργείται και η ανάγκη για χρήση λιπαντικού στα δόντια του τροχού διαφυγής για να μειωθεί η τριβή που όπως είπαμε προκαλείται όταν το ρουμπίνι της άγκυρας σκαλώνει σε κάθε δόντι. Διαφορετικά, αυτή η πονηρή η τριβή θα κλέβει ολοένα και περισσότερη από τη μεταδιδόμενη ενέργεια, και το εμπρός-πίσω του μπαλανσιέ θα αρχίσει να πνέει τα λοίσθια.  :D
Και αφού ο ισοχρονισμός του ρολογιού είναι άμεσα συνδεδεμένος με την ομοιόμορφη παροχή ενέργειας στο μπαλανσιέ, εάν η κατάσταση του λαδιού αρχίσει να χειροτερεύει -πράγμα φυσικά αναπόφευκτο με την πάροδο του χρόνου- το ρολόι όπως αντιλαμβάνεστε θα αρχίσει να λέει "σοβαρότης μηδέν, δείχνω ό,τι θέλω".  ;D
Τα πράγματα θα ήταν λοιπόν καλύτερα εάν η ενέργεια μεταδιδόταν απευθείας από τον τροχό διαφυγής στο μπαλανσιέ, ώστε να μην υπάρχουν απώλειες. Επίσης, καλή φάση θα ήταν να μπορούσε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της λίπανσης. Αυτά. Δεν έχω να πω τίποτα άλλο.
Και μετά άρχισα να τραγουδάω το "Σταυρώστε με, σταυρώστε με" by Efi Sarri, και ο ΜΑΔΙΑΣ νόμιζε ότι μου έστριψε οπότε με άφησε να φύγω.  :p

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #59 στις: Μάιος 20, 2009, 08:55:19 μμ »
O πιο καλοοοος
ο μαθητηηηης
ηταν ο niiiin.... στην τααααξη

Φιλε nin
εφτασες στο ζουμι. Που ησουνα τοσον καιρο και δεν μας ταλεγες ολ αυτα τα ωραια!
Αρα εντοπισες δυο σημεια που αν τα βελτιωναμε το κερδος θα ηταν σημαντικο.
1) να καταφερουμε απ ευθειας κλωτσια στο balance
2) να εξαλειψουμε τις τριβες κατα την διαρκεια του unlocking και του impulse ωστε να εξαλειφθει παραλληλα και η αναγκη λιπανσης ,και των προβληματων που αυτη προκαλει (σταδιακη φθορα λιπαντικων κλπ)
Παραλληλα θα εχουμε μεγαλο κερδος ενεργειας ! αλλα και σταθερη μεταδοση  μεταδοση της στο
balance που σημαινει σταθερο πλατος ταλαντωσης,αρα σταθερη συχνοτητα δηλαδη ισοχρονισμο!!

Ευστοχοτατες παρατηρησεις ,αλλα απαιτω μεγαλυτερη συμμετοχη αλλιως τα βασανιστηρια θα συνεχιστουν!
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.