Παιδιά, ακούστε τι μου έκανε ο ΜΑΔΙΑΣ. Μου έδεσε τα χέρια οπισθάγκωνα, με έβαλε να κάτσω σε μια σαράβαλη καρέκλα που της έλλειπε μάλιστα το ένα πόδι και μετά άναψε μέσ' τα μάτια μου μια χολεριασμένη λάμπα, απ' αυτές που βγάζουν εκείνο το σχιζοφρενές υπόλευκο φως, και με απειλούσε σε στυλ "Μίλα κάθαρμα, μίλα ρεεεε". Ε, τι να έκανα και γω ... τα ξέρασα όλα.
Αν λοιπόν πρέπει να απομονώσω ένα σημείο στο οποίο το κλασικό σύστημα διαφυγής υστερεί, αυτό θα έλεγα ότι είναι ο τρόπος που μεταδίδει την ενέργεια.
Ως γνωστόν, σε ένα ρολόι με το κλασικό σύστημα διαφυγής, η ενέργεια μεταδίδεται από τον τροχό διαφυγής στο μοχλό (εξού και swiss lever ή swiss anchor) και από κει στο μπαλανσιέ. Όμως, ο τροχός διαφυγής είναι σαν να τσιγκλάει το μοχλό, καθώς τον πιέζει κάπως ... άκομψα. Εννοώ ακριβώς στο σημείο που τα δόντια του τροχού διαφυγής (τα οποία μάλιστα είναι επίπεδα στο επάνω μέρος) ουσιαστικά σέρνονται το ένα μετά το άλλο κόντρα στα 2 ρουμπίνια της άγκυρας.
Δείτε εδώ:
http://www.abbeyclock.com/bwatch.htmlΕδώ έχουμε αυτό που ονομάζεται "τριβή ολίσθησης", η οποία φυσικά επηρεάζει τη μετάδοση της ενέργειας. Ή το "έργο" που αναφέρθηκε παραπάνω. Εκτός αυτού όμως, δημιουργείται και η ανάγκη για χρήση λιπαντικού στα δόντια του τροχού διαφυγής για να μειωθεί η τριβή που όπως είπαμε προκαλείται όταν το ρουμπίνι της άγκυρας σκαλώνει σε κάθε δόντι. Διαφορετικά, αυτή η πονηρή η τριβή θα κλέβει ολοένα και περισσότερη από τη μεταδιδόμενη ενέργεια, και το εμπρός-πίσω του μπαλανσιέ θα αρχίσει να πνέει τα λοίσθια.
Και αφού ο ισοχρονισμός του ρολογιού είναι άμεσα συνδεδεμένος με την ομοιόμορφη παροχή ενέργειας στο μπαλανσιέ, εάν η κατάσταση του λαδιού αρχίσει να χειροτερεύει -πράγμα φυσικά αναπόφευκτο με την πάροδο του χρόνου- το ρολόι όπως αντιλαμβάνεστε θα αρχίσει να λέει "σοβαρότης μηδέν, δείχνω ό,τι θέλω".
Τα πράγματα θα ήταν λοιπόν καλύτερα εάν η ενέργεια μεταδιδόταν
απευθείας από τον τροχό διαφυγής στο μπαλανσιέ, ώστε να μην υπάρχουν απώλειες. Επίσης, καλή φάση θα ήταν να μπορούσε να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της λίπανσης. Αυτά. Δεν έχω να πω τίποτα άλλο.
Και μετά άρχισα να τραγουδάω το "Σταυρώστε με, σταυρώστε με" by Efi Sarri, και ο ΜΑΔΙΑΣ νόμιζε ότι μου έστριψε οπότε με άφησε να φύγω.