Αποστολέας Θέμα: Διαφυγη στο μελλον  (Αναγνώστηκε 69488 φορές)

0 μέλη και 1 επισκέπτης διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #60 στις: Μάιος 20, 2009, 09:03:40 μμ »
Γιατί, σας προλαβαίνω νομίζεις; Άσε που με τον καταιγισμό των ποστ, χάνω επεισόδια.

Κατά τ' άλλα να, ξέρεις, υποχρεώσεις, παιδιά, σκυλιά, ε, μένω πίσω. Να γίνω χίλια κομμάτια;  :P

Εντάξει, όμως, άσε με μένα.
Δώσε και σώσε. Αν και σε "διαβάζω σαν εφημερίδα" και νομίζω πως ξέρω πού θα το πας το θέμα από δω και πέρα.
Όποτε μπορείς προχώρα το το θέμα. Είναι πολλά υποσχόμενο άλλωστε.  ;)

 
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 20, 2009, 09:11:42 μμ από nin »

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #61 στις: Μάιος 20, 2009, 09:14:51 μμ »
Ειχατε δεν ειχατε εσυ κι ο george
μου το φορτωσατε το θεματακι.
Eγω δεν εχω παιδια, σκυλια και γυναικα νομιζεις;;
Μ εσας θα ασχολουμαι και την αρρωστεια σας;
Ασε που κινδυνευω να χωρισω. Εχω καταντησει να κρυβομαι στην τουαλετα για να γραφω για τα
escapement.
Tωρα παλι ειδα μια φωτογραφια και μουρθε μια εμπνευση. Θα γραψω κατι και θελω τη γνωμη σας.
(Εξαφανιζομαι στην τουαλετα....η γυναικα μου θα νομιζει οτι κανω τιποτε αλλο...ημαρτον...)

Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #62 στις: Μάιος 20, 2009, 09:16:28 μμ »
Ασε που κινδυνευω να χωρισω. Εχω καταντησει να κρυβομαι στην τουαλετα για να γραφω για τα
escapement.
Tωρα παλι ειδα μια φωτογραφια και μουρθε μια εμπνευση. Θα γραψω κατι και θελω τη γνωμη σας.
(Εξαφανιζομαι στην τουαλετα....η γυναικα μου θα νομιζει οτι κανω τιποτε αλλο...ημαρτον...)

 :lol: :lol:

Αποσυνδεδεμένος konakis

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 4413
  • Rolex.
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #63 στις: Μάιος 20, 2009, 09:17:17 μμ »
χαχαχαχα............"γυαλίζω" τον μοχλό(διαφυγής ;D ) πές της  :D :D :D
konakis.
Rolex,Panerai,JLC,Oris,Steinhart,Alpina,Citizen,Orient.

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #64 στις: Μάιος 20, 2009, 09:24:08 μμ »
Εσυ konakis
να συμμετεχεις περισσοτερο στο μαθημα ,αλλιως θα καλεσω τον κηδεμονα σου.
Που ησουνα τοσο καιρο; Σκασιαρχειο;;

(Εχουμε τρελλαθει τελειως. Η ΥΩ μας βαρεσε κατακεφαλα...
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #65 στις: Μάιος 20, 2009, 09:30:24 μμ »
Aμα ερθει κι ο  george τη βαψαμε...

Καλο και αγιο αυτο το παιδι, αλλα ειναι ικανος να σου ποσταρει 10 μυνηματα σε πεντε λεπτα και αντε να απαντησεις...
Θα σας κλεισω για να γραψω ...τωρα που μουρθε η εμπνευση
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #66 στις: Μάιος 20, 2009, 09:33:42 μμ »
ωραια!!! ποση αποδοση εχει το swiss anchor απο το παραγομενο εργο?αν θυμαμαι καλα καπου στο 30%
ο εμμεσος τροπος μεταδοσης, τα "χτυπηματα" των δοντιων ,η γωνια αυτων, η κινηση της φορκετας ,τα κρουστικα σοκ,αποτελουν μερος του indirect impulse?εαν ναι ,τοτε εχει ψωμι το θεμα! ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #67 στις: Μάιος 20, 2009, 09:42:15 μμ »
Η απαντηση ειναι απλη φιλε george

Λυσε την εξισωση Χ= 366557*π/1,367898+C*5244339837635+X-Y%5273639816391873918781681367653691873918738166=;;;;

(Μεχρι τοτε ελπιζω να προλαβω να γραψω δυο γραμμες...εκτος αν τη λυσει γρηγοροτερα)

Παντως καπου διαβασα 50%
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #68 στις: Μάιος 20, 2009, 09:43:01 μμ »
εχω κατι βιβλια,μην με βαζετε στο ψαξιμο για να κερδισετε χρονο!!1 ;D ;D
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 20, 2009, 09:50:46 μμ από george_ »

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #69 στις: Μάιος 20, 2009, 09:52:42 μμ »
λαθος!swiss anchor angle 50-60
        coaxial                      30
        AP                          24!!!


   αλλα αυτο θα εχουμε το χρονο παρακατω ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος konakis

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 4413
  • Rolex.
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #70 στις: Μάιος 20, 2009, 10:03:39 μμ »
Κε Καθηγητά MΑΔΙΑΣ,απλά παρακολουθώ προσηλωμένος το μάθημά μου,για να πλουτίνω τις γνώσεις μου επί του θέματος  ;)
konakis.
Rolex,Panerai,JLC,Oris,Steinhart,Alpina,Citizen,Orient.

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #71 στις: Μάιος 20, 2009, 10:48:49 μμ »


Παιδια ενω κοιτουσα αυτες τις υπεροχες φωτογραφιες, ακουστε τι σκεφτηκα:
Μεχρι χτες πιστευα οτι η δυναμη που ασκουσε το balance wheel στο pallet jewel δημιουργουσε μια ροπη (δυναμη περιστροφης)
ως προς το σημειο στηριξης -περιστροφης του escape lever που το κρατουσε ακινητο και κολλημενο στο banking pin.
Βλεποντας ομως την πρωτη φωτογραφια παρατηρησα (βλεπετε τι παθαινει κανεις οταν δεν καθεται στ αυγα του) οτι η δυναμη αυτη περνα
ακριβως απο το σημειο περιστροφης του escape lever (στο κεντρο της φωτογραφιας).
Αυτο σημαινει οτι η ροπη της δυναμης αυτης ειναι 0 και επομενως η περιστροφικη δυναμη που ασκει στο balance wheel ανυπαρκτη!! Μα ειναι απολυτως λογικο. Αν η δυναμη αυτη δεν περνουσε απο το σημειο περιστροφης  ,τοτε η ροπη της δεν θα ηταν μηδεν και θα εσπρωχνε  με δυναμη το escape lever πανω στο banking pin.
Καταλαβαινετε οτι το  balance θα επρεπε να σπαταλησει τρομερη δυναμη για να το ξεκολησει προς την αντιθετη κατευθυνση και πιθανοτατα δεν θα το καταφερνε με αποτελεσμα να σταματησει!
Ακομα χειροτερα θα ηταν τα πραγματα στο αλλο "τερμα" (φωτο 2). Εδω η δυναμη του balance wheel (αν αυτο δεν περνουσε απο το σημειο στηριξης του ) θα δημιουργουσε μια ροπη (δυναμη περιστροφης ) αντιθετη , που θα ξεκολλουσε το escape lever απο το banking pin και θα αναγκαζε τον πειρο "ασφαλειας" που βρισκεται στη μεση του  escape lever να τριβεται διαρκως πανω στο safety roller με οδυνηρες συνεπειες απωλειας ενεργειας!!
Μα τοτε τι ειναι αυτο που κρατα το στη θεση του οταν βρισκεται λοκαρισμενο στα δυο τερματα;;
Παιδια νομιζω οτι ειναι μια ελαχιστη δυναμη τριβης που ασκει το balance wheel πανω στην πλαινη επιφανεια των pallet jewel!!
Τοσο ελαχιστη που αφενος κρατα το escape lever ακινητο, αφετερου επιτρεπει στο balance να το ξεκολλησει χωρις να σπαταλησει μεγαλη ενεργεια !!Ειδατε τι ακριβεια απαιτει η κατασκευη του escapement για τη σωστη λειτουργια του μηχανισμοu;;
Αλλα και ποσο απαραιτητη ειναι μια "ελαχιστη" τριβη για την ακινητοποιηση του;
Ουδεν κακον αμιγες καλου.
Βρε τι σκεφτεται ο ανθρωπος οταν ξενυχτα.... εκτος πια κι αν εχω χασει τελειως τα λογικα μου...
Πεστε μου ρε παιδια .... τρελλαθηκα τελειως;;;;
η αυτα που λεω εχουν καποια βαση;;
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #72 στις: Μάιος 20, 2009, 11:02:24 μμ »
Διορθωση κειμενου:

Εδω (φωτο 2) ,η δυναμη του escape wheel  (αν αυτη η δυναμη δεν περνουσε απο το σημειο περιστροφης του escape lever)........
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #73 στις: Μάιος 20, 2009, 11:17:50 μμ »
μεταφραζω ενα κειμενο απο βιβλιο

σε αυτο το σημειο η ελαστικη δυναμη του σπιραλ,που εχει τυλιχθει(?) προς την μια φορα  ,τωρα αρχιζει να "ξεδιπλωνετε προς την αλλη ,ετσι το μπαλανσιε ειναι "υποχρεωμενο" να αλλαξει φορα περιστροφης ,στην οποια πραγματοποιει την semi-alternance της επιστροφης,επιταχυνοντας...ο δισκος κουμπωνει ξανα με την φορκετα ,χτυπα στο ενα της ακρο κατα την επαφη με τον πυρο(ruby pin) του δισκου και μεταφερει την αγκυρα προς τα δεξια...η πλευρικη κινηση εχει το ρολο να απεμπλεξει το δοντι Α απο την αγκυρα και ετσι  ο τροχος μπορει να προχωρησει κατα ενα βημα  ..

πανω κατω ,ενα αποσπασμα ,δε ξερω ,εαν διαλεξα το σωστο κομματι...αλλα θα το κοιταξω πιο αναλυτικα
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 21, 2009, 01:39:36 πμ από george_ »

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #74 στις: Μάιος 20, 2009, 11:19:49 μμ »
οσο διαβαζω εδω,με καθε επιφυλαξη και  λογω ωρας,η ελαστικη δυναμη που εχει αποθηκευσει το σπιραλ ειναι η υπευθυνη. ???

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #75 στις: Μάιος 20, 2009, 11:33:45 μμ »
Kατ αρχην να ζητησω συγνωμη απο τους φιλους γιατι λογω ωρας το κειμενο εχει δυο λαθη.
Το πρωτο το διορθωσα πιο πανω.
Το δευτερο ειναι στο σημειο που λεω:
"Αυτο σημαινει οτι η ροπη της δυναμης αυτης ειναι 0, και επομενως η περιστροφικη δυναμη που ασκει στο balance wheel....
To σωστο ειναι  ".... στο escape lever"

Eυχαριστω για την κατανοηση σας και περιμενω να διαβασετε προσεκτικα το κειμενο για να ακουσω τις αποψεις σας.
Καπου διαβασα οτι αυτη η δυναμη -που κρατα ακινητοποιημενο  προς τα κατω το escape lever -λεγεται "draw"...
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #76 στις: Μάιος 20, 2009, 11:48:32 μμ »
βρηκα κατι!!!τι εκαναν οι ρολογαδες καποτε, για να μειωσουν το χρονο που το δοντακι κουμπωνε με τον τροχο διαφυγης?διαιρουσαν δια δυο το χρονο εμπλοκης και αναλογα μειωναν το μεγεθος του δοντιου ωστε να ειναι μικροτερος ο κυκλος καθε φορα,μειωνε το χρονο εμπλοκης ,αλλα δεν τον ακυρωνε

ετσι μειωνει την δυναμη που πρεπει να δαπανησει το σπιραλ, για να μετακινησει την αγκυρα ,με τον τροπο αυτο ,ειναι εφικτο να βρεθει ο βαθμος εμπλοκης του δοντιου με τον τροχο,χωρις τον κινδυνο μπλοκαρισματος του συστηματος.αποτελει μια "χρυση τομη" μεταξυ μιας σταθερης εμπλοκης δοντιου-τροχου στο σημειο εκεινο που δεν θα μπλοκαρει ομως ,το συστημα διαφυγης....αυτο καταλαβα

δεν μπορω να βγαλω φωτο ,αλλα θα ψαξω στο νετ για κατι αναλογο


αναμενω τις σκεψεις/ιδεες σας για αυτην την θεωρια/εξηγηση
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 21, 2009, 03:07:28 πμ από george_ »

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #77 στις: Μάιος 21, 2009, 03:32:40 μμ »
Φιλε george
Μην μπλεκεσαι με ΠΟΛΥΠΛΟΚΕΣ σκεψεις. Το θεμα ειναι ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΑΠΛΟ απ οσο φανταζεσαι,οπως απλα ειναι τελικα ολα τα προβληματα που απαιτουν μια λογικη προσεγγιση και τιποτε περισσοτερο.
Θα προσπαθησω να το ξεκαθαρισω καλυτερα σημερα ,για καποιους φιλους που αγαπουν τα τεχνικα
θεματα και οσοι δεν ενδιαφερονται μπορουν να το προσπερασουν .(δεν ειναι απαραιτητο για την ουσια της συζητησης)
Φαντασου λοιπον το escape lever λοκαρισμενο στο πρωτο (αριστερο )pallet jewel ετσι ωστε η πανω του ακρη να "τερματιζει στο αριστερο banking pin. (δες την πρωτη φωτο). Γιατι αραγε η δυναμη που ασκει το escape wheel στο pallet jewel να περνα (νοητα) απο το σημειο περιστροφης του escape lever  οπως φαινεται στο σχεδιο;;; Χαθηκε ο κοσμος αν περνα λιγο πιο πανω η πιο κατω, ωστε να μην ταλαιπωρουμε και τον φουκαρα τον τορναδορο με τοσο μεγαλη ακριβεια;; Ελα ντε...
Λες ναναι τυχαιο;;;; (Κοιτα απποριες που εχω ο ανωμαλος...) Για να σκεφτουμε λιγο πονηρα...
Αν η δυναμη αυτη περνουσε πχ λιγο πιο κατω τοτε θα "εσπρωχνε με δυναμη (φανταστειτε το)
το escape lever πανω στο banking pin και δεν θα το αφηνε να ξεκολλησει! Το balance  πολυ πιθανον θα κολλουσε η θα εχανε τρομερη ενεργεια ,πραγμα καταστροφικο για το πλατος ταλαντωσης!
Τωρα ομως που η δυναμη αυτη περνα ακριβως απο το σημειο περιστροφης του escape lever , η περιστροφικη δυναμη (ροπη) που του ασκει το escape wheelειναι 0 .Αρα το escape lever δεν " πιεζεται" πανω στο banking pin και το balance μπορει ευκολα να το "ξεκολλησει" και να συνεχισει την  ταλαντωση του!!
Εκεινο που "σταθεροποιει" το escape lever σ αυτη τη θεση, ειναι μονο μια μια μικρη τριβη του escape wheel στο πλαι του  pallet jewel,που (και λογω γεωμετριας) το "τραβα" ελαφρα προς τα κατω και λεγεται "draw"
Κατι αναλογο συμβαινει και στο αλλο "τερμα" του escape lever,στο δευτερο σχεδιο.  Εδω, αν αυτη η δυναμη του escape wheel περνουσε (νοητα)  πχ πιο κατω απο το σημειο περιστροφης του escape lever τα πραγματα θα ηταν ακομα χειροτερα!! Οπως καταλαβαινετε, το πανω μερος του escape lever θα "ετεινε" να ξεκολλησει απο το δεξι  banking pin και ο πειρος ασφαλειας θα τριβοταν διαρκως στο safety roller με αποτελεσμα νεο φρακαρισμα του !!
Και παλι ομως αυτο δεν συμβαινει γιατι η "περιστροφικη δυναμη" ειναι 0 και το μονο που κρατα το escape lever στη θεση του  ειναι η μικρη τριβη επαφης (draw ) του escape wheel στο pallet jewel!!

Η ακριβεια κατασκευης λοιπον δεν ειναι τυχαια!! Ειναι κρισιμοτατη και η γεωμετρια του μηχανισμου
μελετημενη μεχρι κεραιας ,αλλιως....κλαφτα Χαραλαμπε!
Ελπιζω να το πιασατε και να το .....ευχαριστηθηκατε!
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #78 στις: Μάιος 21, 2009, 08:56:19 μμ »
διαβασα παλι το βιβλιο και τον τροπο που ειχαν καποτε οι ρολογαδες για να μοιραζουν τα διαστηματα ,ετσι ωστε να μην εχουμε μεγαλη απωλεια κατα την εμπλοκη,αλλα και να ειναι σταθερη η θεση εμπλοκης ,μεταξυ αγκυρας και μπαλανσιε....η σκεψη σας ειναι πολυ σωστη και με αποδειξεις.το μονο που μπορω να πω ειναι οτι σημερα περασα απο τον ρολογα, για να δωσω/παρω καποια ρολογια ,ετσι ειχα την ευκαιρεια να του θεσω το ερωτημα τι  γινεται ακριβως?ισχυει αυτο που λεει το βιβλιο του ταδε?ειναι η βασικη αιτια?μου απαντησε θετικα,αλλα αυτο δεν αποκλειει την πολυ επιστημονικη σας προσεγγιση.απλα δεν ξερω! ;D

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #79 στις: Μάιος 21, 2009, 09:17:28 μμ »
Φιλε george
δεν αποριπτω την αποψη που λες σε καμια περιπτωση.
Εγω απλως ανελυσα την γεωμετρια του συγχρονου escapement και εξηγησα γιατι ειναι σημαντικη για τη σωστη λειτουργια του balance απο τεχνικη καθαρα σκοπια και παντα με βαση αυτα που μπορω να καταλαβω βλεποντας ενα τεχνικο σχεδιο.
Αναμενω βεβαια και τις τοποθετησεις κι αλλων φιλων πανω στα γραφομενα.
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.