Αποστολέας Θέμα: Διαφυγη στο μελλον  (Αναγνώστηκε 69489 φορές)

0 μέλη και 3 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #80 στις: Μάιος 21, 2009, 09:29:49 μμ »
α καταλαβα!να ρωτησω κατι πανω σε αυτο?εαν εχω καταλαβει καλα,διαβαζα καποτε ποσο εγιναν πιο ακριβεις οι νεοι swiss anchor με την χρηση CAD ,σε σχεση με παλια και ποσο αυτο επηρεαζει την χρονομετρια.εχει σχεση με αυτο που λετε? ???
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 21, 2009, 09:42:38 μμ από george_ »

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #81 στις: Μάιος 22, 2009, 05:00:56 μμ »
Ακριβως οπως τα λες  george

Η νεα τεχνολογια (χρηση υπολογιστων για σχεδιαση -προσομοιωση, μηχανες CNC ,κοπη ακριβειας με
λειζερ και αλλες νεες μεθοδους) εχει εκτιναξει την ακριβεια κατασκευης στα υψη ,και καταλαβαινετε βεβαια ποσο σημαντικο ειναι αυτο για καλυτερους και πιο "ακριβεις" μηχανισμους.

Πολλα εξαρτηματα που χρσιμοποιουνται σημερα σε συγχρονα ρολογια,δεν θα υπηρχε καν η δυνατοτητα να κατασκευαστουν χωρις τη χρηση των νεων μηχανηματων υπερακριβειας (με ανοχες της ταξεως του nano) αλλα και να μελετηθουν με τρισδιαστατες προσομοιωσεις σε υπερσυγχρονους
υπολογιστες.

Η τεχνολογια στην υπηρεσια του ρολογιου και οχι του marketing.
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #82 στις: Μάιος 22, 2009, 11:13:40 μμ »
Τελευταιες πληροφοριες αναφερουν οτι οφιλος  nin
μολις διαβασε τα τελευταια ποσταρισματα απο μενα και τον george επεσε σε αφασια και η κατασταση
του κρινοταν ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΚΡΙΣΙΜΗ μεχρι και πριν απο λιγες ωρες!!!!!

Ευτυχως ομως η κραση του φιλου αποδειχθηκε πολυ γερη και μετα απο μια επωδυνη θεραπεια
(δυο μερες χωρις να ασχοληθει καθολου με ρολογια του ειπαν οι γιατροι!)  βρισκομαι στην ευχαριστο θεση να σας ανακοινωσω οτι χαιρει ακρας υγειας και ελπιζω συντομα να ασχοληθει μετα γραφομενα!

Αλλωστε θελω κιεγω να κανω ερωτησεις ,κουραστηκα μονο να απανταω...
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #83 στις: Μάιος 23, 2009, 12:04:45 πμ »
Φίλε ΜΑΔΙΑΣ μετά από δύο μέρες είμαι ξανά ακμαίος και παρών. Ευπειθώς αναφέρω ότι μετά από προσεκτική μελέτη των όσων έγραψες μερικά ποστ πιο πριν, θα ήθελα να σταθώ σε αυτό που λες εδώ:

Εκεινο που "σταθεροποιει" το escape lever σ αυτη τη θεση, ειναι μονο μια μια μικρη τριβη του escape wheel στο πλαι του  pallet jewel,που (και λογω γεωμετριας) το "τραβα" ελαφρα προς τα κατω και λεγεται "draw"

Απ' ό,τι αντιλαμβάνομαι πρόκειται για μια ιδιαίτερα έξυπνη δικλείδα ασφαλείας. Ψάχνοντας, βρήκα ότι αυτό επιτυγχάνεται χάρη στην ειδική διαμόρφωση των ρουμπινιών στα άκρα της άγκυρας ώστε να έχουν ... πιο στενές επαφές (τρίτου τύπου  ;D ) με τον τροχό διαφυγής κατά τη φάση της εμπλοκής, με αποτέλεσμα να προκαλείται μια απειροελάχιστη οπισθοδρόμηση του τροχού διαφυγής. Έτσι ο μοχλός παραμένει σε επαφή με την κόντρα ακίδα (banking pin) κατά τη φάση απεμπλοκής και δεν προκαλείται κλώτσημα κατά τη φάση αυτή με κίνδυνο ο τροχός διαφυγής και οι καστάνιες της άγκυρας να πάρουν δρόμους χωριστούς και πονεμένους.
Και φυσικά εδώ χρειάζεται ακριβής γεωμετρία για επιτευχθεί κάτι τέτοιο.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #84 στις: Μάιος 23, 2009, 01:23:27 πμ »
αρα εδω παει η εξης ερωτηση

το swiss anchor,εχει εξαντλησει τα ορια του ,οσον αφορα την εξελιξη του?

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #85 στις: Μάιος 23, 2009, 04:01:28 μμ »
Δεν νομιζω οτι μπορουμε να το πουμε αυτο φιλε george
για τιποτα στον κοσμο. Οσο υπαρχει ανθρωπινη εφευρετικοτητα θα υπαρχει και βελτιωση. Ποια ειναι
η δικη σου γνωμη;
Εγω να προσθεσω κι ενα αλλο ερωτημα .:Ειναι το κλασικο escapement, self starting και γιατι; Ειναι ενδιαφερον ερωτημα,γιατι οπως θα δουμε παρακατω αυτο δεν ισχυει για ολα τα escapement και εχει σχεση με τη μελετημενη γεωμετρια του.


Τελος δεν αντεχω στον πειρασμο να μην κανω μια παρατηρηση πανω στα ωραια που μας ειπε ο nin!
Βλεποντας την "συμμετρια" του  swiss esc. ,θα μπορουσε να πει κανεις οτι η ενεργεια που απορροφαται λογω τριβων ειναι ιδια και προς τις δυο φορες ταλαντωσης του balance.
Ομως,παρατηρωντας προσεκτικα τη γεωμετρια, θα δουμε οτι κατα το ξελοκαρισμα απο το πρωτο pallet jewel
αυτο αναγκαζεται να εκτελεσει μια μικρη περιστροφικη κινηση με φορα ιδια των δεικτων του ρολογιου ,που αναγκαζει το balance wheel κινηθει απειροελαχιστα προς ταπισω για να απελευθερωσει το pallet jewel και εν συνεχεια να μεταδωσει το impulse.
Αντιθετα κατα το δευτερο ξελοκαρισμα ,η ιδια περιστροφικη κινηση του pallet jewel ,γινεται τωρα αντιστροφα με τους δεικτες του ρολογιου ,πραγμα που δεν του δημιουργει καμια αντισταση στην
κινηση του ,αλλα αντιθετα αυτη υποβοηθειται απο την "πιεση" του   escape wheel (δειτε παλι τα σχεδια)Eπομενως το "λοκαρισμα" πρεπει να γινεται οσο το δυνατον πιο κοντα στη "μυτη" του pallet jewel ,για να μην εχουμε μεγαλη απωλεια ενεργειας ! (εννοειται στην α' περιπτωση) και ισως μπλοκαρισμα του μηχανισμου!

Ευχαριστουμε φιλε nin
αλλα θα θελαμε να κανεις τον κοπο να επεμβαινεις συχνοτερα.

Ποσα πραγματα τελικα μπορει να πει κανεις ,απλα κοιτωντας προσεχτικα ενα σχεδιο !!!
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #86 στις: Μάιος 24, 2009, 12:47:21 μμ »
εχει Η οχι ,εξαντλησει τα ορια εξελιξης του ?σαν αρχιτεκτονικη,δεν μπορει να αλλαξει ,διοτι δεν θα το ελεγαν πλεον  swiss anchor,αρα ο αλλος τομεας που μπορουμε να επεμβουμε ποιος ειναι?
τα υλικα κατασκευης,οι μεθοδοι και οτι αλλο που θα μπορουσε να το κανει πιο ακριβες Η οχι? ???

η ιδια η ΕΤΑ σκοπευει να βαλει στις μηχανες της ενα escapement,αναλογο με το co axial.μια τετοια κινηση δειχνει οτι,για πολλους λογους ,οι εταιριες ψαχνουν μια αλλαγη.

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #87 στις: Μάιος 24, 2009, 02:12:31 μμ »
Φιλε george
σιγουρα δεν ειμαι ο "ειδικος" που θα σου απαντησει με απολυτο τροπο σ ενα τετοιο ερωτημα.
ΝΟΜΙΖΩ οτι αυτο δεν μπορουμε να το πουμε για τιποτα στον κοσμο , ομως αν επιμενεις θα ελεγα οτι σε γενικες γραμμες ΦΑΙΝΕΤΑΙ οτι το swiss esc. εχει κανει τον κυκλο του και απο δω και μπρος βελτιωσεις θα γινονται μονο στα υλικα που χρησιμοποιουνται για την κατασκευη του.
Ετσι βλεπουμε τη χρηση silicon τοσο για το esc. wheel οσο και για το esc. lever.
Προσωπικα πιστευω οτι η χρηση αυτων των υλικων δεν εχει σκοπο τοσο να μειωσει τις τριβες (αφου ειναι ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ απο εκεινες μεταξυ ενος καλολαδωμενου συνδιασμου steel-ruby) οσο να κρατησει αυτες ΣΤΑΘΕΡΕΣ σε βαθος χρονου χωρις την αναγκη λιπανσης. (και να βγαλει τους κατασκευαστες απο πολλους "ενοχλητικους" μπελαδες)


Προσωπικα θεωρω οτι αυτη η λυση εχει πολλα μειονεκτηματα ,ενω ειναι αβεβαιη η αντοχη της σε βαθος χρονου. Με λιγα λογια .....ΔΕΝ ΤΗ ΓΟΥΣΤΑΡΩ ΚΑΘΟΛΟΥ
Εσεις;
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #88 στις: Μάιος 25, 2009, 02:17:22 πμ »
πολλοι δεν βλεπουν ολα αυτα τα συν στην χρηση του silicon ,ισως εχουν δωσει "υπεραξια",μιας και εχει και αρνητικα.ισως ειναι ενδεικτικο οτι μια μεγαλη εταιρια σαν την ρολεξ,το δοκιμασε αλλα ακομα δεν το εχει υιοθετησει.η ερωτηση που θα εκανε καποιος ομως ,ειναι μια αλλη.

υπαρχουν/θα υπαρξουν νεα και "προσιτα" συστηματα που θα μπορουσαν να αντικαταστησουν το swiss anchor?

το συστημα της ομεγα ειναι ενα απο αυτα Η οχι?ποια η γνωμη σας?

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #89 στις: Μάιος 25, 2009, 03:10:24 μμ »
Φιλε george
παρολο που θα μπορουσαμε να πουμε πολλα ακομα για το swiss esc.με τη συμμετοχη κι αλλων φιλων απο το φορουμ (ειδικα για το πολυ ενδιαφερον θεμα του self starting) , θα προχωρησω παρακατω αντιμετοπιζοντας την
"προκληση "σου.
Παρ ολο που στην ιστορια της ωρολογοποιιας εχουν κυκλοφορησει δεκαδες esc., πολλα απο τα οποια ουτε καν τα γνωριζω ,νομιζω οτι το επομενο μεγαλο βημα, ειναι το co-axial esc.του Daniels.
Ειναι ενα ουσιαστικο βημα μπροστα για τα ρολογια χειρος, και κυριως ενα esc. που απευθυνεται στο συνολο
των ρολογιων υψηλου επιπεδου και οχι μονο σε μια ελιτ ρολογιων που κοστιζουν δεκαδες εκατομμυρια!
Θελω λοιπον κι εγω με τη σειρα μου να "προκαλεσω" κι εσενα και ολατα "ιερα τερατα" του φορουμ
(εγω συγκαταλεγομαι απλως στα τερατα) να συμμετασχουν στο θεμα, στελνοντας πληροφοριες,
βιντεο και σχολια πανω στο πολυ ενδιαφερον αυτο θεμα,για να ανοιξει και η κουβεντα περισσοτερο.

Δεκτες και οι παρεμβασεις απο κοινους ανθρωπους ,που δεν ανηκουν σε καμια κατηγορια τερατων....
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #90 στις: Μάιος 26, 2009, 02:16:39 μμ »
ας περιμενουμε λοιπον, ;D γιατι να μην ακουσουμε για το swiss anchor και τα υπολοιπα?ειμαι ολος αυτια! ;D ;D ;D

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #91 στις: Μάιος 26, 2009, 09:11:02 μμ »


Ομως,παρατηρωντας προσεκτικα τη γεωμετρια, θα δουμε οτι κατα το ξελοκαρισμα απο το πρωτο pallet jewel
αυτο αναγκαζεται να εκτελεσει μια μικρη περιστροφικη κινηση με φορα ιδια των δεικτων του ρολογιου ,που αναγκαζει το balance wheel κινηθει απειροελαχιστα προς ταπισω για να απελευθερωσει το pallet jewel και εν συνεχεια να μεταδωσει το impulse.
Αντιθετα κατα το δευτερο ξελοκαρισμα ,η ιδια περιστροφικη κινηση του pallet jewel ,γινεται τωρα αντιστροφα με τους δεικτες του ρολογιου ,πραγμα που δεν του δημιουργει καμια αντισταση στην
κινηση του ,αλλα αντιθετα αυτη υποβοηθειται απο την "πιεση" του   escape wheel (δειτε παλι τα σχεδια)Eπομενως το "λοκαρισμα" πρεπει να γινεται οσο το δυνατον πιο κοντα στη "μυτη" του pallet jewel ,για να μην εχουμε μεγαλη απωλεια ενεργειας ! (εννοειται στην α' περιπτωση) και ισως μπλοκαρισμα του μηχανισμου!

[/quote]



Συνεχιζω λοιπον με τη γεωμετρια του μηχανισμου γιατι το θεμα εχει ζουμι
            
Καταλαβαινετε φιλοι μου οτι η δυναμη συγκρατησης (DRAW)εχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ σημασια σ αυτη τη δευτερη περιπτωση ,γιατι το escape wheel τεινει να "πεταξει" το escape lever απο το τερμα του δηλ. το δεξι banking pin.(βλεπε πανω σχεδιο)
 Πως δημιουργειται αυτη η δυναμη συγκρατησης  ;;
Ειπαμε σε προηγουμενο post οτι ενας λογος ειναι η δυναμη τριβης-επαφης που ασκει το escape wheelστο πλαι του pallet jewel.
Αυτο ομως δεν ειναι αρκετο!! Κοιταξτε παλι προσεκτικα το (δεξι) exit pallet στο κατω σχεδιο. Θα δειτε (και γω τωρα το καταλαβα δεν τοξερα κι απο χτες)οτι το exit pallet εχει μια μικρη ΚΛΙΣΗ προς τα αριστερα ετσι ωστε η πλαινη πλευρα του ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΝΑ ΠΛΕΟΝ απο το κεντρο του escape wheel.  Ετσι οταν το escape lever προσπαθησει να περιστραφει με φορα αντιθετη των δεικτων του ρολογιου
το κατω μερος του exit pallet(η μυτη του) ΚΟΝΤΡΑΡΕΙ πανω στο δοντι του escape wheel και για να κινηθει πρεπει να το σπρωξει (το esc. wheel)ΑΠΕΙΡΟΕΛΑΧΙΣΤΑ προς τα πισω!!!!
Αυτη λοιπον η μικρη κλιση(draw angle ) ειναι στην ουσια μια μικρη "αντισταση" στο ξελοκαρισμα του exit pallet απο το escape wheel και βεβαια προκαλει μια καταναλωση ενεργειας. Φανταστειτε ομως τι θα γινοταν αν δεν υπηρχε!!
Το exit pallet ,με το παραμικρο κουνημα ,θα εχανε επαφη μετο escape  wheel και η ολη λεπτη ισορροπια του μηχανισμου θα πηγαινε περιπατο.
Μαζι της θα πηγαινε περιπατο και ο ισοχρονισμος!!!

Κατα το λοκαρισμα ομως στο αριστερο entry pallet ,οταν το esc. lever προσπαθησει να ξεκολλησει απο το escape wheel και κατα συνεπεια απο το  αριστερο banking pin ,βλεπουμε οτι θα περιστραφει μετη φορα των δεικτων του ρολογιου και φυσιολογικα  θα "κοντραρει" πανω δοντι του escape wheel που ετσι το σταθεροποιει.
Θα μπορουσαμε να πουμε οτι εδω δεν χρειζεται draw angle,αφου το "κοντραρισμα" δημιουργειται απο μονο του απο τη γεωμετρια του μηχανισμου.  Παρ ολ αυτα βλεπετε απο το σχεδιο οτι κι εδω οι τεχνικοι εχουν δωσει κλιση στο entry pallet ,που το βοηθα να
"κοντραρει" ακομα περισσοτερο αλλα και προκαλει μεγαλυτερη απωλεια ενεργειας κατα τη φαση του unloking.
(προσωπικα δεν θα περιμενα και εδω draw angle ,φαινεται ομως οτι δοκιμες στη πραξη απεδειξαν οτι εχει καλυτερα αποτελεσματα στη σταθεροποιηση του μηχανισμου.

Συμπερασμα : το draw angle και η δυναμη συγκρατησης που αυτo προκαλει ειναι ενα ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΚΑΚΟ ,απαραιτητο για τη σωστη λειτουργια του escapement.
Πρεπει να ειναι τελεια υπολογισμενο ωστε να κανει αποτελεσματικα τη δουλεια του ,χωρις  να οδηγει σε απορροφιση υπερβολικων ποσων ενεργειας που θα μπορουσαν να προκαλεσουν ακομα και στο "φρακαρισμα "του balance

Ελπιζω να σας ταλαιπωρησα αρκετα φιλε george... because......

YOU ASKED FOR IT !!!!!

(Αν δεν το μετανοιωσες, να πουμε και δυο λογια για το self starting....)
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #92 στις: Μάιος 26, 2009, 09:21:35 μμ »
και δυο λογια για το self starting

αυτο εχει  αξια και για μετα...χεχεχε ;)

σας ακουμε!

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #93 στις: Μάιος 26, 2009, 10:22:55 μμ »




Ενα απο τα ωραια χαρακτηριστικα που εχουν τα ρολογια μας ειναι οτι ειναι self starting.
Αυτο σημαινει οτι μετα απο σταματημα ,οταν τα κουρδισουμε ,ξεκινουν μονα τους χωρις να χρειαζεται
να τα "κουνησουμε" .Αντιθετα οσοι εχουμε στο σπιτι τα κλασικα ρολογια τοιχου με το εκκρεμες, ξερουμε οτι μετα το κουρδισμα πρεπει να δωσουμε μια κλωτσια στο εκκρεμες για να ξεκινησει το τικ-τακ. Γιατι γινεται αυτο στα ρολογια χειρος;;
Ουτε κι εγω ηξερα πριν αρχισω να κοιταω διαφορες φωτογραφιες.(σας εχω ξαναπει οτι ρολοι "λυμενο" ,μονο σε φωτογραφιες εχω δει). Παρατηρησα λοιπον οτι οταν το ρολοι ειναι σταματημενο το hairspring βρισκεται κι αυτο σε μια θεση ισορροπιας,που κρατα το escape lever στη μεση της διαδρομης του,ακριβως στη μεση των δυο banking pin. (ΔΕΙΤΕ σχεδιο)
Σ αυτη τη θεση ,ενα απο τα δοντια του ,βρισκεται σε επαφη με το κατω μερος ενος pallet jewel δηλ. σε φαση μεταδοσης impulse.
Οταν λοιπον με το κουρδισμα ,το escape wheel αρχισει να περιστρεφεται ,δινει πρωτα μια κλωτσια στο esc. lever και απο εκει μεσω του ruby pin στο  balance ,προκαλωντας την εκκινηση του!!
Το τικ-τακ αρχισε!!  και στη συνεχεια ολα παιρνουν το δρομοτους.
Δεν ειναι συγκλονιστικα απλο;;;
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #94 στις: Μάιος 26, 2009, 10:25:39 μμ »
αρα εχει να κανει με την αρχιτεκτονικη του ιδιου του escape ?

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #95 στις: Μάιος 26, 2009, 10:34:55 μμ »
Ακριβως george

και τωρα νομιζω ειναι καιρος να παμε στο co-axial.
Θελω φωτογραφιες και βιντεο απο σας, και βεβαια οποιος φιλος θελει να μας πει δυο λογια για τη λειτουργια του.
Θελω να ακουσω τη γνωμη σας ,και βεβαια θα σας πω κι εγω τη δικη μου (απο αυριο ομως,γιατι εχουμε και συζυγικες υποχρεωσεις! Δε θα χωρισω εγω επειδη ο george λυσσαξε με τα escaprment!)
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13076
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #96 στις: Μάιος 26, 2009, 10:41:08 μμ »
να πουν και οι αλλοι! :P ;D παπαδοπουλε στον πινακα ,να πεις μαθημα! και συ νικολακη ,που ολο κρυβεσαι! :P

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #97 στις: Μάιος 27, 2009, 08:43:54 μμ »


Μια φορά κι έναν καιρό ήταν ένας τύπος που τον έλεγαν Γεώργιο Ντάνιελς. Μια μέρα είχε μια φαεινή ιδέα, την υλοποίησε σε ένα πρωτότυπο που έφτιαξε ο ίδιος και προσπάθησε να την πουλήσει. Πήρε τα μπογαλάκια του και πήγε ο ίδιος στην Ελβετία για να παρουσιάσει την επινόησή του σε διάφορες εταιρείες Υψηλής Ωρολογοποιίας. Τζίφος όμως. Κανείς δεν ήταν διατεθειμένος να επενδύσει σε κάτι που υποτίθεται ότι θα στεκόταν επάξια απέναντι στο κλασικό σύστημα διαφυγής, το οποίο μάλιστα ήταν δοκιμασμένο επί δεκαετίες, είχε επιδεχθεί πολλές βελτιώσεις, είχαν δαπανηθεί μεγάλα κονδύλια για χάρη του και είχε ήδη παραχθεί σε εκατοντάδες χιλιάδες τεμάχια.
Σιγά τώρα. Ήρθε ο Άγγλος να μας κάνει μάθημα. :P Έλα παππού μου να σου δείξω τα αμπελοχώραφά σου. Τις πιο ζεστές χυλόπιτες, δε, τις έφαγε από την Patek Philippe και τη Rolex.  ;D
Βέβαια υπήρξαν και κάποιοι που πήραν πρέφα ότι αυτό το σύστημα ήταν πολλά υποσχόμενο, αλλά θεώρησαν ότι ήταν ιδιαίτερα πολύπλοκο για να βγει σε μαζική παραγωγή.
Μια μέρα λοιπόν, ο κύριος Daniels τα έλεγε με έναν επί σειρά ετών φίλο του, του οποίου μάλιστα ο γιος έβγαζε το ψωμί του ως σχεδιαστής στο τμήμα ανάπτυξης της ETA. Ο σχεδιαστής αυτός δεν ήτανε κανάς κουτός, είχε μάτι τσακίρικο και αντίληψη οξεία.
- Δεν το φέρνεις από δω το σύστημα να το παρουσιάσεις ξανά, είπε ο σχεδιαστής στον Daniels.
- Αφού έφαγα πόρτα τις προάλλες, σκλήρισε ο Daniels.
- Ρε φέρτο που σου λέω, επέμεινε ο σχεδιαστής.

Με τα πολλά, «φέρτο», «δεν το φέρνω», «βρε φέρτο», «δεν το φέρνω», … το ’φερε τελικά.
Αυτή τη φορά, και με την επιμονή του σχεδιαστή, η ΕΤΑ έριξε μερικές πιο προσεκτικές ματιές στο σύστημα του Daniels. Τους γυάλισε το μάτι και για να μην τα πολυλογούμε η απόφαση ελήφθη.
Στην αρχή ήθελαν να το χρησιμοποιήσουν στα μοντέλα της Blancpain και της Omega, αλλά ο χώρος στις F. Piguet μηχανές δεν επαρκούσε για κάτι τέτοιο.
Η κατάλληλη πλατφόρμα βρέθηκε στον calibre 1120 της Omega, ο οποίος με τη σειρά του γέννησε τον calibre 2500, την πρώτη μηχανή με σύστημα διαφυγής co-axial.

Quiz (αλά ΜΑΔΙΑΣ): Ξέρει κανείς το όνομα του σχεδιαστή που παρότρυνε τον Daniels να παρουσιάσει για δεύτερη φορά το σύστημά του στην ΕΤΑ;

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #98 στις: Μάιος 27, 2009, 08:51:33 μμ »
Πεπεισμένοι λοιπόν οι ιθύνοντες ότι ο προοπτικές του co-axial ήταν πρωτοφανείς, τα αφεντικά αποφάσισαν να βρουν έναν τρόπο το co-axial να βγει σε μαζική παραγωγή. Έτσι, δημιουργήθηκε μια ειδική ομάδα, ο ρόλος της οποίας ήταν να ασχοληθεί αποκλειστικά με το θέμα αυτό.
Το κρίσιμο ερώτημα που προέκυψε κάποια στιγμή ήταν: Μπορεί το co-axial esc. να λειτουργήσει χωρίς λίπανση;
Παρότι οι τριβές είναι πολύ μικρότερες χάρη στον τρόπο μετάδοσης της ενέργειας που επινόησε ο Daniels (ακτινική τριβή αντί της τριβής ολίσθησης του κλασικού esc), η λίπανση συνεχίζει να είναι απαραίτητη για να αντισταθμιστεί η φθορά που μπορεί να προκληθεί έστω και από αυτές τις λιγότερες τριβές.


 

Στις δύο παραπάνω εικόνες φαίνεται χαρακτηριστικά πόσο λιγότερες οι τριβές του ρουμπινιού στις οδοντώσεις του τροχού διαφυγής σε σχέση με το κλασικό esc (co-axial αριστερά, κλασικό esc. δεξιά).


Στις δοκιμές που έκαναν οι τεχνικοί, ανακάλυψαν ότι το σύστημα χρειάζεται όντως πολύ λιγότερο λάδι, η μετάδοση της ενέργειας γίνεται πιο αποτελεσματικά και η χρονομετρία είναι καλύτερη.
Τότε σκέφτηκαν το εξής: Να μειώσουν όσο το δυνατόν περισσότερο τις ανοχές. Άρχισαν λοιπόν να κατασκευάζουν εξαρτήματα με ανοχή 0,006 του χιλιοστού.  :o
Το μπαλανσιέ είχε αρχικά ρυθμιστεί στις 28.800, αλλά αργότερα προσαρμόστηκε στις 25.500 την ώρα. Περαιτέρω τροποποιήσεις έφεραν περαιτέρω βελτιώσεις μέχρι που το 2005 το co-axial ενσωματώθηκε σε έναν χρονογράφο F. Piguet και έτσι γεννήθηκε ο cal. 3313. Σιγά σιγά το co-axial esc. τοποθετήθηκε σε πολλές σειρές της Omega αντικαθιστώντας σταδιακά το κλασικό σύστημα διαφυγής της ελβετικής άγκυρας.




Διαφυγή με ελβετική άγκυρα απάνω, co-axial κάτω
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 27, 2009, 09:01:01 μμ από nin »

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #99 στις: Μάιος 27, 2009, 08:57:12 μμ »
Έφτιαξα κι ένα μικρό animation (τέλος πάντων, τρόπος του λέγειν) με τις βασικές φάσεις λειτουργίας του co-axial.



Περισσότερες λεπτομέρειες λίγο αργότερα.
Όσοι φίλοι του ρολογιού, θεόμουρλοι, για τα σίδερα, κ.λπ., προσέλθετε.
« Τελευταία τροποποίηση: Μάιος 27, 2009, 09:52:08 μμ από nin »