Ομως,παρατηρωντας προσεκτικα τη γεωμετρια, θα δουμε οτι κατα το ξελοκαρισμα απο το πρωτο pallet jewel
αυτο αναγκαζεται να εκτελεσει μια μικρη περιστροφικη κινηση με φορα ιδια των δεικτων του ρολογιου ,που αναγκαζει το balance wheel κινηθει απειροελαχιστα προς ταπισω για να απελευθερωσει το pallet jewel και εν συνεχεια να μεταδωσει το impulse.
Αντιθετα κατα το δευτερο ξελοκαρισμα ,η ιδια περιστροφικη κινηση του pallet jewel ,γινεται τωρα αντιστροφα με τους δεικτες του ρολογιου ,πραγμα που δεν του δημιουργει καμια αντισταση στην
κινηση του ,αλλα αντιθετα αυτη υποβοηθειται απο την "πιεση" του escape wheel (δειτε παλι τα σχεδια)Eπομενως το "λοκαρισμα" πρεπει να γινεται οσο το δυνατον πιο κοντα στη "μυτη" του pallet jewel ,για να μην εχουμε μεγαλη απωλεια ενεργειας ! (εννοειται στην α' περιπτωση) και ισως μπλοκαρισμα του μηχανισμου!
[/quote]
Συνεχιζω λοιπον με τη γεωμετρια του μηχανισμου γιατι το θεμα εχει ζουμι
Καταλαβαινετε φιλοι μου οτι η δυναμη συγκρατησης (DRAW)εχει ΤΕΡΑΣΤΙΑ σημασια σ αυτη τη δευτερη περιπτωση ,γιατι το escape wheel τεινει να "πεταξει" το escape lever απο το τερμα του δηλ. το δεξι banking pin.(βλεπε πανω σχεδιο)
Πως δημιουργειται αυτη η δυναμη συγκρατησης ;;
Ειπαμε σε προηγουμενο post οτι ενας λογος ειναι η δυναμη τριβης-επαφης που ασκει το escape wheelστο πλαι του pallet jewel.
Αυτο ομως δεν ειναι αρκετο!! Κοιταξτε παλι προσεκτικα το (δεξι) exit pallet στο κατω σχεδιο. Θα δειτε (και γω τωρα το καταλαβα δεν τοξερα κι απο χτες)οτι το exit pallet εχει μια μικρη ΚΛΙΣΗ προς τα αριστερα ετσι ωστε η πλαινη πλευρα του ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΝΑ ΠΛΕΟΝ απο το κεντρο του escape wheel. Ετσι οταν το escape lever προσπαθησει να περιστραφει με φορα αντιθετη των δεικτων του ρολογιου
το κατω μερος του exit pallet(η μυτη του) ΚΟΝΤΡΑΡΕΙ πανω στο δοντι του escape wheel και για να κινηθει πρεπει να το σπρωξει (το esc. wheel)ΑΠΕΙΡΟΕΛΑΧΙΣΤΑ προς τα πισω!!!!
Αυτη λοιπον η μικρη κλιση(draw angle ) ειναι στην ουσια μια μικρη "αντισταση" στο ξελοκαρισμα του exit pallet απο το escape wheel και βεβαια προκαλει μια καταναλωση ενεργειας. Φανταστειτε ομως τι θα γινοταν αν δεν υπηρχε!!
Το exit pallet ,με το παραμικρο κουνημα ,θα εχανε επαφη μετο escape wheel και η ολη λεπτη ισορροπια του μηχανισμου θα πηγαινε περιπατο.
Μαζι της θα πηγαινε περιπατο και ο ισοχρονισμος!!!
Κατα το λοκαρισμα ομως στο αριστερο entry pallet ,οταν το esc. lever προσπαθησει να ξεκολλησει απο το escape wheel και κατα συνεπεια απο το αριστερο banking pin ,βλεπουμε οτι θα περιστραφει μετη φορα των δεικτων του ρολογιου και φυσιολογικα θα "κοντραρει" πανω δοντι του escape wheel που ετσι το σταθεροποιει.
Θα μπορουσαμε να πουμε οτι εδω δεν χρειζεται draw angle,αφου το "κοντραρισμα" δημιουργειται απο μονο του απο τη γεωμετρια του μηχανισμου. Παρ ολ αυτα βλεπετε απο το σχεδιο οτι κι εδω οι τεχνικοι εχουν δωσει κλιση στο entry pallet ,που το βοηθα να
"κοντραρει" ακομα περισσοτερο αλλα και προκαλει μεγαλυτερη απωλεια ενεργειας κατα τη φαση του unloking.
(προσωπικα δεν θα περιμενα και εδω draw angle ,φαινεται ομως οτι δοκιμες στη πραξη απεδειξαν οτι εχει καλυτερα αποτελεσματα στη σταθεροποιηση του μηχανισμου.
Συμπερασμα : το draw angle και η δυναμη συγκρατησης που αυτo προκαλει ειναι ενα ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΚΑΚΟ ,απαραιτητο για τη σωστη λειτουργια του escapement.
Πρεπει να ειναι τελεια υπολογισμενο ωστε να κανει αποτελεσματικα τη δουλεια του ,χωρις να οδηγει σε απορροφιση υπερβολικων ποσων ενεργειας που θα μπορουσαν να προκαλεσουν ακομα και στο "φρακαρισμα "του balance
Ελπιζω να σας ταλαιπωρησα αρκετα φιλε george... because......
YOU ASKED FOR IT !!!!!
(Αν δεν το μετανοιωσες, να πουμε και δυο λογια για το self starting....)