Αποστολέας Θέμα: Διαφυγη στο μελλον  (Αναγνώστηκε 72000 φορές)

0 μέλη και 4 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος azaas

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 385
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #20 στις: Μάιος 18, 2009, 07:23:02 πμ »
Καθήστε βρε παιδιά και είναι και πρωί.... κάνω καφέ και το ρίχνω στην μελέτη  :D

Φιλικά Κωνσταντίνος
you cannot kill what you did not create

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13077
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #21 στις: Μάιος 18, 2009, 08:47:40 πμ »
Καθήστε βρε παιδιά και είναι και πρωί.... κάνω καφέ και το ρίχνω στην μελέτη  :D

Φιλικά Κωνσταντίνος

πιες τον αργα και ρουφα καθε γουλια απο το θεμα ;D ;)

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #22 στις: Μάιος 18, 2009, 03:08:39 μμ »
Φιλε konakis
ειμαι λιγο επιφυλακτικος με τα εξαρτηματα silicon.Αλλα  αυτο ειναι μεγαλη ιστορια και δεν ξερω αν πρεπει να την ανοιξουμε τωρα.Μηπως βολευει και λιγο τις εταιρειες;;Ο τροχος διαφυγης ειναι απο τα πιο"δυσκολα " εξαρτηματα ενος ρολογιου. Τοσο σε κατασκευη οσο και σε φινιρισμα.

Θα γυρισω ομως στον ισοχρονισμο. Να πουμε οτι ισοχρονισμος ειναι η ιδιοτητα του ταλαντωτη ,να εκτελει τις ταλαντωσεις σε "ισους "χρονους. Αυτο σημαινει σταθερο αριθμο ταλαντωσεων ανα δευτερολεπτο δηλ. σταθερη συχνοτητα.
Εδω θα συμφωνησω με τον nin κατα το ημισυ. Σιγουρα η συμμετρια στα δυο σκελη του κλασικου esc. βοηθα να εχουμε ισοχρονισμο και κατα τις δυο φορες περιστροφης του balance.
Ειναι καλο, αλλα  δεν νομιζω οτι ειναι εκει το "ζουμι" .Δηλαδη αν η μια ταλαντωση γινεται σε 4 msec και η αλλη σε 3 msec ,δεν χαλασε και ο κοσμος αρκει αυτες οι τιμες να ΔΙΑΤΗΡΟΥΝΤΑΙ ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΣΕ ΒΑΘΟΣ ΧΡΟΝΟΥ. Θα εχουμε παντα δυο ταλαντωσεις ανα 7 msec και ουτε γατα ουτε ζημια !!

Τα προβληματα αρχιζουν οταν η συχνοτητα αρχιζει να κανει του κεφαλιου της (για πολλους λογους),
δηλ. να μην εχουμε ισοχρονισμο και αρα σταθεροτητα ταλαντωσεων ανα δευτερολεπτο.
Aν τη μια εχουμε 8 παλμους ανα δευτ. την αλλη στιγμη 8,5 παλμους και σε λιγο 5....
τοτε ....εχουμε προβλημα
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13077
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #23 στις: Μάιος 18, 2009, 03:13:17 μμ »
το κομματι αυτο εχει να κανει με τις τριβες η το angle Η κανενα απο αυτα?θελω να πω απο τι εξαρταται? ???

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13077
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #24 στις: Μάιος 18, 2009, 03:27:39 μμ »
καθισα και σκεφτηκα και μου ρθε κατι στο μυαλο,εχει μηπως να κανει με τα 4 "σοκ" τις αγκυρας κατα την κινηση της?τα 4 χτυπηματα που βλεπω στον παλμογραφο?

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #25 στις: Μάιος 18, 2009, 03:50:36 μμ »
Φοβερη ερωτηση ουσιας και...αβανταδορικη πασα απο τον george

Θα πω μερικα πραγματα που επηρεαζουν τον ισοχρονισμο και αν ξεχασω κατι ...νομιζω οτι θα βοηθησετε:
1) τριβες στα σημεια επαφης και περιστροφης ,αλλα και ΜΕΤΑΒΟΛΕΣ τους απο θεση σε θεση του ρολογιου (positional errors λογω τριβων)
2) Κραδασμοι-δονησεις που επηρεζουν ανεξελεγκτα τις τριβες
3) Αλλαγες στη θερμοκρασια
4) Υποβαθμιση λιπανσης και σταδιακη αυξηση τριβων λογω αυτης
5) Κατασκευη του hairspring τοσο απο θεμα υλικου οσο και απο θεμα γεωμετριας (σημαντικοτατο)
6) Μηχανικες φθορες -καταπονησεις λογω μακροχρονιας χρησης
7) Επιδραση βαρυτητας στον ταλαντωτη (positional errors λογω βαρυτητας)

ΠΡΟΣΟΧΗ !!
Ο ισοχρονισμος ΔΕΝ ΕΠΗΡΕΑΖΕΤΑΙ απο το πλατος μιας ταλαντωσης !! Οπως θυμοσαστε απο τοσχολειο
ενα εκρεμες εκτελει μια ταλαντωση στον ιδιο χρονο ειτε απομακρυνθει 1 εκ. ειτε 1μετρο απο τη θεση
ισορροπιας του.  Αυτο απο μονο του θα μας ελυνε ενα καρο προβληματα !!!
Ειναι ομως ετσι;; Σ εναν "ιδανικο κοσμο" ειναι.
Σας ειχα προειδοποιησει ομως και σε αλλο θεμα οτι ο κοσμος στον οποιο ζουμε ειναι ΑΘΛΙΟΣ.
Τοσο για μας  (αυτο διορθωνεται) ,οσο και για τα ρολογια μας (αυτο τωρα πως παλευεται; )

Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #26 στις: Μάιος 18, 2009, 03:59:53 μμ »
5) Κατασκευη του hairspring τοσο απο θεμα υλικου οσο και απο θεμα γεωμετριας (σημαντικοτατο)

Εδώ ίσως θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και τον αριθμό των σπειρών;

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13077
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #27 στις: Μάιος 18, 2009, 04:04:47 μμ »
εαν το περιορισουμε στο τμημα που λεγεται escapement,δεχομενοι οτι ολα τα αλλα ειναι πανω κατω ιδια σε δυο ρολογια ποιοτητας και η μονη διαφορα τους ειναι το escapement.δηλαδη το ενα με το κλασσικο γνωστο swiss anchor ,ενω το αλλο με το ΧΥ,θα μπορουσαμε να εντοπισουμε τα αρνητικα του swiss anchor σε σχεση με ενα π.χ  radial transmission συστημα?

ειναι λαθος η ερωτηση Η σε λαθος σημειο χρονικα?εαν ναι την κραταμε για πιο μετα

ευχαριστω

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13077
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #28 στις: Μάιος 18, 2009, 04:13:28 μμ »
Εδώ ίσως θα μπορούσαμε να προσθέσουμε και τον αριθμό των σπειρών;

μηπωςη τελικη κουρβα η εαν εχουμε επιπεδο σπιραλ?

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #29 στις: Μάιος 18, 2009, 04:24:21 μμ »
Φιλε nin
χαιρομαι που μπηκες παλι στην κουβεντα.
Η παρατηρηση σου για τις σπειρες ειναι σωστη και εντασσεται στην ολη γεωμετρια του hairspring
Εκει εντασσεται και η δημιουργια απο τους κατασκευαστες του overcoil που εχει δυο βασικους στοχους.:
να περιορισει τα pos. errors και να δημιουργησει πιο ισοχρονα ελατηρια για διαφορετικα πλατη ταλαντωσης (καταπληκτικος στοχος!!)

Φιλε george
τηνεπομενη φορα θα επικεντρωθω στο escapement
Στοχος μου ηταν να καταγραψω τα αιτια του μη ισοχρονισμου και μετα να επικεντρωθουμε σ αυτα για τα οποια ευθυνεται το κλασικο swiss escapement.
Ετσι θα καταλαβουμε καλυτερα τι θελουν να πετυχουν τα νεα συστηματα διαφυγης και τελικα σε πιο βαθμο το καταφερνουν.
(προσπαθω να βαλω τις σκεψεις σε μια ταξη γιατι μονο ετσι δεν θα χαθουμε σ ενα τοσο πολυδιαστατο θεμα. Δεν ξερω ποσο τα καταφερνω, ομως δεν σκοπευω να επεκταθω μονος μου, χωρις να ακουω και τις γνωμες των φιλων.
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13077
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #30 στις: Μάιος 18, 2009, 04:29:10 μμ »
η χρηση επιπεδου hairspring σε πολλα νεα ρολογια απο οτι αυτα με την τελικη κουρβα,αμα κανω λαθος καπου συγνωμη,πως εγινε?θεμα εξελιξης υλικων και τεχνολογιας?διαφορες?η τελικη κουρβα διορθωνε το λεγομενο hairspring secondary error?

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #31 στις: Μάιος 18, 2009, 04:52:28 μμ »
Φιλε george
αν τα ηξερα ολα δεν θα γραφομουν στο φορουμ μια και δεν θα υπηρχε τιποτε αλλο να μαθω.
Δεν ξερω τι ειναι το  hairspring sec .error η τουλαχιστον δεν θυμαμαι (νομιζω εχω ξανακουσει τον ορο )ετσι ωστε να σου πω τη γνωμη μου
Εκεινο που πιστευω ειναι οτι  1) Το κοστος κατασκευης 2) το μεγαλυτερο παχος 3) οι δυσκολιες στη ρυθμιση και 4) οι διαφορες απο κομματι σε κομματι λογω χειροποιητης δουλειας εκαναν πολλους κατασκευαστες να το "βαλλουν στην ακρη"
Αλλοι ομως πινουν νερο στο ονομα του (του overcoil)
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13077
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #32 στις: Μάιος 18, 2009, 04:54:34 μμ »
ok,ευχαριστω ! ;D
αρα και εδω το κοστος οδηγησε στην χρηση μιας ποιο απλης και λιγοτερο χρονοβορας λυσης!

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #33 στις: Μάιος 18, 2009, 05:06:24 μμ »
Κάπου διάβαζα ότι, σχεδιαστικά/μηχανικά, αρτιότερη λύση είναι η πιο απλή. Διότι, πιο απλή σημαίνει συνήθως πιο αποτελεσματική.

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #34 στις: Μάιος 18, 2009, 05:21:29 μμ »
Αν θυμασαι ,εγραψα οτι θαυμαζω τον εφευρετη του κλασικου συστηματος διαφυγης ακριβως γι αυτο τον λογο . Τοσο απλο και τοσο σιγουρο μας συντροφευε αξιοπιστα για πολλα χρονια.
Βεβαια εχθρος του καλου ειναι το καλυτερο και σιγουρα οι προσπαθειες δεν θα σταματησουν ποτε.
Αρκει βεβαια να εχουμε κατι πραγματι καλυτερο και εφαρμοσιμο οχι τιποτε "διαστημικα "  esc. που δημιουργηθηκαν μονο για εντυπωσιασμο και δεν προσφερουν ουσιαστικα τιποτε παρα μονο κοστος πουπλοκοτητα και προβληματα!
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #35 στις: Μάιος 18, 2009, 05:27:25 μμ »
Αν θυμασαι ,εγραψα οτι θαυμαζω τον εφευρετη του κλασικου συστηματος διαφυγης ακριβως γι αυτο τον λογο . Τοσο απλο και τοσο σιγουρο μας συντροφευε αξιοπιστα για πολλα χρονια.


Ωχ! Στους διεθνείς κύκλους των ωρολογόφιλων -ξέρεις, σε αυτούς που συναντιώνται κάτι τρελοί τύποι με παπιγιόν και καρό πουκαμισάκια, τρώνε τυριά και πίνουν κρασιά- θα σου έλεγαν "Πφφφ, αμάν δε ΜΑΔΙΑ, πολύ κολλημένος με την παράδοση είσαι".

Αποσυνδεδεμένος azaas

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 385
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #36 στις: Μάιος 18, 2009, 07:30:38 μμ »
Ωχ! Στους διεθνείς κύκλους των ωρολογόφιλων -ξέρεις, σε αυτούς που συναντιώνται κάτι τρελοί τύποι με παπιγιόν και καρό πουκαμισάκια, τρώνε τυριά και πίνουν κρασιά- θα σου έλεγαν "Πφφφ, αμάν δε ΜΑΔΙΑ, πολύ κολλημένος με την παράδοση είσαι".


Οι ίδιοι βέβαια τύποι θα κάνανε " ντου " στον "εξυπνάκια" του spring drive....  :dielaughing: :dielaughing: :dielaughing: :dielaughing: :dielaughing: :dielaughing: :dielaughing: :dielaughing: :dielaughing: :dielaughing: :dielaughing: :dielaughing: :dielaughing: :dielaughing:

Φιλικά Κωνσταντίνος
you cannot kill what you did not create

Αποσυνδεδεμένος ΜΑΔΙΑΣ

  • 40mm case
  • Μηνύματα: 335
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #37 στις: Μάιος 18, 2009, 09:56:20 μμ »
nin ,azaas
μου αρεσει η τεχνολογια οταν μας παει μπροστα  και οταν ταιριαζει με το ρολοι στο οποιο εφαρμοζεται.
Το spring drive ταιριαζει γαντι σ ενα  seiko δεν νομιζω ομως οτι θα ταιριαζε σ ενα Breguet!
Για τον ιδιο λογο σ ενα παραδοσιακο ελβετικο ρολοι της Υ.Ω θα προτιμουσα το υπεροχο καλογυαλισμενο, ατσαλινο ,χειροποιητα φινιρισμενο  escape wheel ,απο ενα "τυπωμενο" τροχο διαφυγης απο πυριτιο που μου θυμιζει περισσοτερο  ηλεκτρονικα κυκλωματα μαζικης παραγωγης σε γιαπωνεζικη πλακετα.

Κακα τα ψεματα. Η Υ.Ω ειναι κυριως φινιρισμα-χειροποιητη δουλεια και μηχανισμοι  .Η τεχνολογια
ειναι καλη αν χρησιμοποιειται για να πετυχουμε κατι που δεν γινεται με τον παραδοσιακο τροπο η για να λυσουμε σοβαρα τεχνικα προβληματα. Αν ειναι να τη χρησιμοποιησουμε για να μειωσουμε το κοστος παραγωγης ,καλυτερα να την αφησουμε στους Ιαπωνες ...
Η Υ.Ω. ειναι πολυ σοβαρη υποθεση για να την παιρνουμε...στα σοβαρα.

Αποσυνδεδεμένος nin

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 8312
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #38 στις: Μάιος 18, 2009, 10:45:24 μμ »
nin ,azaas
μου αρεσει η τεχνολογια οταν μας παει μπροστα  και οταν ταιριαζει με το ρολοι στο οποιο εφαρμοζεται.
Το spring drive ταιριαζει γαντι σ ενα  seiko δεν νομιζω ομως οτι θα ταιριαζε σ ενα Breguet!
Για τον ιδιο λογο σ ενα παραδοσιακο ελβετικο ρολοι της Υ.Ω θα προτιμουσα το υπεροχο καλογυαλισμενο, ατσαλινο ,χειροποιητα φινιρισμενο  escape wheel ,απο ενα "τυπωμενο" τροχο διαφυγης απο πυριτιο που μου θυμιζει περισσοτερο  ηλεκτρονικα κυκλωματα μαζικης παραγωγης σε γιαπωνεζικη πλακετα.

Κακα τα ψεματα. Η Υ.Ω ειναι κυριως φινιρισμα-χειροποιητη δουλεια και μηχανισμοι  .Η τεχνολογια
ειναι καλη αν χρησιμοποιειται για να πετυχουμε κατι που δεν γινεται με τον παραδοσιακο τροπο η για να λυσουμε σοβαρα τεχνικα προβληματα. Αν ειναι να τη χρησιμοποιησουμε για να μειωσουμε το κοστος παραγωγης ,καλυτερα να την αφησουμε στους Ιαπωνες ...

Αληθινό αλλά και καυστικό post. Δεν θα διαφωνήσω με αυτά που λες. Επαυξάνω κιόλας.
Άλλωστε αυτό που έγραψα για την παράδοση, εννοείται πως ήταν αστεϊσμός.
Ωστόσο ήθελα να πω και ότι με την προσκόλληση στις παραδοσιακές τεχνικές, πολλές φορές δεν αφήνουμε τη φαντασία/δημιουργικότητά μας να πάει πιο μπροστά. Π.χ. μετά από την κατά παράδοση χρήση των συστημάτων διαφυγής τύπου Swiss lever, άρχισε να δημιουργείται χώρος και για τη χρήση escapements άλλης σχεδιαστικής φιλοσοφίας όπως αυτό του R. Robin.

Αποσυνδεδεμένος george_

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 13077
    • Προφίλ
Απ: Διαφυγη στο μελλον
« Απάντηση #39 στις: Μάιος 18, 2009, 10:51:13 μμ »
ισως εχει να κανει με το περασμα καποιων συστηματων διαφυγης, απο τα μεγαλα ναυτικα χρονομετρα σε ρολογια χειρος,κατι που γινεται μεσω της τεχνολογικης εξελιξης σε υλικα ,μεθοδους επεξεργασιας,cad,laser etc..κατι τετοιο, ισως να μην ηταν εφικτο μερικες δεκαετιες πριν.θα ηθελα να ακουσω την αποψη σας