Τείνω να συμφωνήσω ότι η κατασκευή τόσο ποιοτικών αντιγράφων είναι μάλλον ασύμφορη (σε αντίθεση με την ευκολία διαφήμισής τους μέσω internet με φωτογραφίες που πιθανότατα προέρχονται από γνήσια ρολόγια και απλά προορίζονται για να παραπλανήσουν κάποιους εύπιστους). Προσωπικά, δεν θα πειθόμουν παρά μόνο αν μπορούσα να ελέγξω από κοντά ένα τέτοιο κομμάτι με τη βοήθεια κάποιου έμπιστου γνώστη. Αλλά, ούτως ή άλλως, δε συμφωνώ με την όλη διαδικασία για λόγους αρχής. Πώς όμως να μην απορρήσω και να μη μπω στον πειρασμό να ρωτήσω κάποιους που γνωρίζουν περισσότερα από τη στιγμή που διάβασα νωρίτερα κατηγορηματικές δηλώσεις σαν αυτή του Kazushi πιο πάνω:
"Από τα χέρια μου έχουν περάσει διάφορα replica που μου ζήτησαν φίλοι, και πρέπει να ομολογήσω ότι μόνο μαϊμούδες δεν ήταν, ανταλλακτικά, κορώνες, μπρασελε, κρύσταλλα, κάσες όλα γνήσια, και ελβετικές μηχανές ΕΤΑ και 7750 Valjoux, με ακρίβεια καλύτερη και από το γνήσιο !!
Πρόσφατα μου έπεσε ένα Omega που η μηχανή του ήταν 6498b Unitas (COTES de GENEVE) δίδυμος αδελφός του Omega Calibre 2201, που με άφησε άφωνο… Σε αυτή την περίπτωση ΝΑΙ άξιζε τα λεφτά του και με το παραπάνω σαν «ρολόι»…"
Αν όντως συμβαίνουν τέτοια πράγματα νομίζω ότι κανείς δικαιολογείται απόλυτα να υποθέσει ότι κάτι σάπιο υπάρχει στο βασίλειο της...Ελβετίας:)
Θα ήθελα επίσης να απαντήσω στο Δημήτρη ότι φυσικά και συμφωνώ πως το να ανταγωνίζεσαι κάποιον με κλεμμένη τεχνολογία και πλαστό brand name είναι ανήθικο (με παρεξήγησες αν πίστεψες πως υποστήριξα το αντίθετο). Αυτό όμως δεν αναιρεί τα όσα γράφω για το μάρκετινγκ των Ελβετών: Δημιουργούν ρολόγια status symbols με τιμές που στις περισσότερες περιπτώσεις δεν δικαιολογούνται με τίποτα από τα υλικά, την τεχνολογία ή την έρευνα που έχει προηγηθεί (ελάχιστες εξαιρέσεις αποτελούν κάποια grand complications που έτσι κι αλλιώς είναι συλλεκτικά). Με τον τρόπο αυτό, είτε το θέλουν έιτε όχι διευκολύνουν το έργο των διαφόρων αντιγραφέων.
Όσο για το επιχείρημα ότι οι τιμές αντανακλούν την επένδυση που ιστορικά έχει κάνει μια εταιρεία σε έρευνα, τεχνολογία, design κτλ νομίζω ότι έχει δόση αλήθειας αλλά δεν παύει να είναι υπερβολικό..Αν είναι απλώς έτσι τα πράγματα, τί θα έπρεπε να χρεώνει η Seiko για τα ρολόγια της ως εταιρεία πρωτοπόρος σε θέματα έρευνας και ανάπτυξης (quartz, kinetic, spring drive..κλτ); Θέλω απλώς να καταλήξω στο ότι πρόκειται για μια διαφορετική κουλτούρα σε ό,τι αφορά το μάρκετινγκ: Οι Ελβετοί - και μαγκιά τους σε τελική ανάλυση - μας έχουν ψυχολογήσει καλύτερα ως καταναλωτές και ποντάρουν στην έμφυτη ανθρώπινη αδυναμία για διάκριση και επίδειξη. Το Rolex το πληρώνεις πολύ ακριβότερα από άλλα ρολόγια γιατί συνειδητά ή υποσυνέιδητα είναι must, όχι γιατί έχει να προσφέρει κάτι το μακράν καλύτερο από άποψη ωρολογοποιίας ή ποιότητας κατασκευής...