Αποστολέας Θέμα: Αεροπλάνα  (Αναγνώστηκε 362819 φορές)

0 μέλη και 2 επισκέπτες διαβάζουν αυτό το θέμα.

Αποσυνδεδεμένος GiannisH

  • Honorary Moderator
  • Tourbillion
  • ****
  • Μηνύματα: 10743
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #20 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 10:22:01 μμ »

Eγω θα σου πω μονον ενα. Αν και ειμαι κουρσαρος ;) μια μερα περιμεναμε στην ΜΣΒ 2 ιταλικα 104S. τον ακουμε τον ενα να ερχεται απο την μερια της 335, και ο τυπος κανει σουπερ χαμηλη διελευση και μενουμε ολοι! Μια απο τις πιο ωραιες εμπειριες που εχω βιωσει ποτε!

Starfighter φιλε! Αεροπλανο με cojones!


Που να έβλεπες φίλε δοκιμή αέρος μετά από το τέλος μεγάλης επιθεώρησης. Χωρίς δεξαμενές ούτε καν στα ακροπτερύγια, ένας πύραυλος δηλαδή με δυό μικρά φτερά σαν ξυράφια. Απογείωση ίσα-ίσα να ξεκολλήσει το αεροπλάνο από το έδαφος, ανέβασμα συστήματος προσγείωσης και χαμηλή διέλευση στα 5-10 μέτρα ύψος μέχρι να τελειώσει ο διάδρομος και στο τέλος του, απότομο τράβηγμα και κάθετη άνοδος μέχρι να το χάσεις από τα μάτια σου. Κι όλα αυτά με δαιμονισμένο θόρυβο και επιτάχυνση...

Φωτό από 2 F-104 ειδικά βαμμένα στα χρώματα των μοιρών 335 και 336 ;)

Τίγρης


Όλυμπος


 


Έχω αγχωθεί που δεν υπάρχουν Rolex να αγοράσει ο κοσμάκης

Αποσυνδεδεμένος GiannisH

  • Honorary Moderator
  • Tourbillion
  • ****
  • Μηνύματα: 10743
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #21 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 10:27:55 μμ »
 
Πάρτε κι ένα βιντεάκι αναχαίτησης στο Αιγαίο. Βάλτε δυνατά την ένταση και ακούστε την ανάσα του χειριστή στα πολλά g...

<object codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=8,0,0,0" type="application/x-shockwave-flash" data="http://www.youtube.com/v/9ecfe64RyNQ" width="425px" height="350px"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/9ecfe64RyNQ" /><param name="wmode" value="transparent" /><param name="allowScriptAccess" value="never" /><param name="pluginspage" value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer"></object>


Έχω αγχωθεί που δεν υπάρχουν Rolex να αγοράσει ο κοσμάκης

Αποσυνδεδεμένος X vintage

  • Vintage Guru
  • 44mm case
  • *
  • Μηνύματα: 637
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #22 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 10:51:54 μμ »
Αγαπητε Χ-Vintage μπορει οπως σωστα παραθετεις τα νουμερα του Π-51 να ειναι πολυ ανωτερα. Οκ συμφωνω.

Για εμενα ομως το σημαντικοτερο αεροπλανο ειναι αυτο που αλλαξε τις συνθηκες στο πεδιο της μαχης. Σε αυτη την κατηγορια μπορουμε να βαλουμε το Spitfire, το Me-109 και το zero στις αρχες. Μετεπειτα το Fw-190, εν συνεχεια το π-51 και το π-47 (αγαπημενο το Jug) καθως και το Me-262. Στο θεατρο του ειρηνικου το Hellcat.

Ολα απολυτως σημαντικα! Ομως το Spitfire το πεταξαν πιλοτοι που πολεμησαν με οτι καλυτερο ειχε ποτε η Luftwaffe. Και σου αναφερω - Asi Hahn (108 victories), ισως ο Ασσος των ασσων Hans-Joachim Marseille (158), Jochen Muchenberg (158) κτλ. To spit και οι πιλοτοι που το πεταξαν βεβαιως αντιμετωπισαν οτι καλυτερο απο το 39 εως το 45 και το spit ειχε σχεδον παντα το πλεονεκτημα εκτος απο την περιοδο που παρουσιαστηκε το FW οταν οι αγγλοι ειχαν το Mk.V. (Διορθωσε με αν κανω λαθoς διοτι εχω να διαβασω χρονια για αυτο το θεμα). Το Mustang επισης αλλαξε τα δεδομενα και συμφωνα με την δηλωση του Goering 'οταν ειδα Mustang πανω απο του ουρανους της Γερμανιας καταλαβα πως χαθηκε ο πολεμος' αλλα για εμενα αντιμετωπισε μια μετρια τουλαχιστον Luftwaffe και για αυτο δεν ειναι το πιο σημαντικο η καλυτερο αφος του 2 παγκοσμιου.

Το Ta-152 που αναφερεις ειχε τον Jumo213 που εβγαζε 1,800 bhp και 2,250bhp ηταν οντως εκπληκτικο. Σε δοκιμες μετα τον πολεμο επιασε χωρις εγχυση GM1 τα 684 χλμ ενω μεχρι τα 35,000 ποδια το spit ΧΙΧ ηταν καλυτερο ενω το Mustang στα ιδια. Απο εκει και επανω πολυ απλα χωρις αντιπαλο.Συμφωνα με τον Eric Brown -test pilot- ηταν ισοτιμο με τα καλυτερα μαχητικα των συμμαχων και σε αρκετες παραμετρους πολυ ανωτερο.



φιλικα ελιο


Φίλε Elio,

καταρχήν θα ήθελα να εκφράσω την χαρά μου διότι συζητώ με άτομα που φαίνεται ότι γνωρίζουν καλά το θέμα το οποίο έθιξα (καλύτερο καταδιωκτικό κτλ).

Πρέπει να αναφέρω εδώ ότι δεν υποτιμώ καθόλου την ιστορική στιγμή αλλά και τον ρόλο που διαδραμάτισε το Spitfire κατα την διάρκεια της Μάχης της Αγγλίας, αν και θα συμφωνήσεις ότι το μεγαλύτερο βάρος αυτής το σήκωσε βέβαια το Hurricane.

Ας μην ξεχνάμε όμως ότι το P-51D έπαιξε τεράστιο ρόλο σε εξίσου σημαντικά γεγονότα (που είχαν να κάνουν κυρίως με την αλλαγή της αεροπορικής τακτικής και λιγότερο με ηρωικές μάχες) και τα οποία τελικά έκριναν την έκβαση του πολέμου στον αέρα (μιλώ για το θέατρο της Ευρώπης κυρίως). Αναφέρομαι εδώ στο γεγονός ότι τα Β-24, Β-17 αλλά και συχνά τα Lancasters δεν θα είχαν απολύτως καμία ελπίδα για επιτυχημένους βομβαρδισμούς ημέρας εαν την αεροπορική υπεροχή δεν την εξασφάλιζαν τα P-51 (και όλα αυτά από το 1943).

Θυμίζω την ήττα που έπαθαν οι Αμερικανοί όταν διαπίστωσαν πως στην αλλάγη τακτικής των Γερμανών σε επίθεση straight on από εμπρός, τα Β-17F που δεν διέθεταν εμπρός πυργίσκο ήταν 'sitting ducks' (αργότερα βέβαια στα Β-17G αυτό διορθώθηκε αλλά η κατάσταση βελτιώθηκε σημαντικά μόνο μετά την έλευση των Mustangs).

Σαφώς και η Luftwaffe από το 1943 και μετά αντιμετώπιζε ολοένα και μεγαλύτερα προβλήματα σε καύσιμα και διαθέσιμότητα αεροσκάφων (υπερτερούσε βέβαια σε ποιότητα χειριστών δίωξης) αλλά ποτέ οι συνθήκες δεν είναι πάντα ιδανικές για τον αντίπαλο...

Τέλος δεν πιστεύω ότι από όλα αυτά τα καταδιωκτικά που αναφέραμε υπήρχε κάποιο που από μόνο του άλλαξε την πορεία του πολέμου στον αέρα (εαν έβαζα κάποιο αφος σε αυτή την θέση θα ήταν σίγουρα το B-29 το οποίο βέβαια κάθε άλλο παρά καταδιωκτικό ήταν...).
Βέβαια οφείλω να παρατηρήσω ότι όσον αφορα το P-51D, αναφέρθηκα σε συνολικά καλύτερο καταδιωκτικό αφος και προσπάθησα να το διατυπώσω από μια σαφώς πιο τεχνική και λιγότερο ιστορική πλευρά...

Όσον αφορά τέλος τις επιδόσεις του Ta-152 (684km/h χωρίς ψεκασμό) θυμίζω ότι το συνηθισμένο P-51D έφτανε άνετα τα 700km/h ('ξερό' κι αυτό) ενώ το 'ελαφρύ' P-51H (750km/h με καρμπυρατέρ χωρίς έκγχυση) και το εξελιγμένο XP-51G (800km/h με μηχανικό ψεκασμό στην θέση του καρμπυρατέρ και επίσης χωρίς έκγχυση) ήταν από μόνα τους σε άλλη κλάση...


Πολύ θα ήθελα παρόλα αυτά να δω ζωντανά το 'La Strega', ένα τροποποιημένο P-51D που 'τρέχει' ακόμη σε αγώνες αεροσκαφών (βλ. Reno Nevada κτλ) έχοντας πλέον πάνω από 3.000hp, εξελιγμένο airframe, και όπως λένε οι κακές γλώσσες βαθμό ανόδου εφάμιλλο ενός F-16 ;D

Χ
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 18, 2009, 11:06:09 μμ από X vintage »

Αποσυνδεδεμένος elio

  • 44mm case
  • Μηνύματα: 751
  • Winter is Coming
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #23 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 11:18:07 μμ »
Επισης χαιρομαι φιλε να συζητω με γνωστες διοτι αγαπω πολυ την αεροπορικη ιδεα και ιδιαιτερα τα εμβολοφορα!

Δεν διαφωνω καθολου σε οτι αφορα τον ρολο του mustang. Καθε αλλο! Οπως ειδες αναφερθηκα και στην δηλωση του goering. Συμφωνω για τον ρολο του Hurricane στην μαχη της Βρετανιας. Αυτο σηκωσε το ειδικο βαρος της μαχης.

Σε οτι αφορα τις επιδοσεις η απολυτη ταχυτητα δεν ειναι παντα το ζητουμενο. Η ευελιξια, η δυναμη πυρος, και πολλα αλλα παιζουν εξισου σημαντικο ρολο. Θα σου αναφερω εδω το Do335 που επιανε και αυτο τα 732χλμ στα 22,000ποδια. Το Ta-152H-1 με εγχυση MW50 ειχε ενδεικτικη τα 748χλμ στα 9,000μ και τα 760χλμ στα 12,000μ. Προσωπικα το Fw-190A8 το συγκρινω μονο με το spitfire Mk.IX. Αυτα κατα την ταπεινη μου αποψη ηταν τα καλυτερα over all μαχητικα. Σου ξανατονιζω και παλι εντελως υποκειμενικα!

Αυτο που πρεπει να δεις ειναι ενα F4U απο την ομαδα της Breitling να κανει βυθιση και να σφυριζουν τα ψυγεια......ασε κολαση! Duxford 2000.

Φιλικα

ελιο
Time is the most undefinable yet paradoxical of things; the past is gone, the future is not come, and the present becomes the past even while we attempt to define it, and, like the flash of lightning, at once exists and expires.  ~Charles Caleb Colton

Αποσυνδεδεμένος X vintage

  • Vintage Guru
  • 44mm case
  • *
  • Μηνύματα: 637
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #24 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 11:30:24 μμ »
Φίλε Elio,

αφιερώνω λοιπόν την φωτογραφία αυτή σε όλους εκείνους που δηλώνουν 'vintage' και στα αεροσκάφη! ;)



P.S: Η φωτό είναι τραβηγμένη πρόσφατα ενώ τα αφη ανήκουν στην Confederate Air Force που σκοπό έχει να συντηρεί σε πτητική κατάσταση μία ευρεία γκάμα από 'Warbirds'

X

Αποσυνδεδεμένος elio

  • 44mm case
  • Μηνύματα: 751
  • Winter is Coming
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #25 στις: Νοέμβριος 18, 2009, 11:36:29 μμ »
Πολυ ωραια φωτο ενος θρυλικου αεροσκαφους!

Vintage παντου φιλε!

Καλο βραδυ

φιλικα

ελιο
Time is the most undefinable yet paradoxical of things; the past is gone, the future is not come, and the present becomes the past even while we attempt to define it, and, like the flash of lightning, at once exists and expires.  ~Charles Caleb Colton

Αποσυνδεδεμένος Nikos patra

  • 46mm case
  • Μηνύματα: 914
  • 233, Εl Primero
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #26 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 01:03:44 πμ »
Που να δεις για πόσο ακόμα θα έχουμε τα Φάντομ.



εδώ πλήρως οπλισμένο για air to air.

.

Φιλικά
Δημήτρης


Aπλώς respect...  :respect: Kατά τη γνώμη μου, μαζί με το Α7, σύμβολο της ΠΑ.

Αποσυνδεδεμένος nikosp

  • 38mm case
  • Μηνύματα: 241
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #27 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 02:41:28 πμ »
Οπως ειδες αναφερθηκα και στην δηλωση του goering.
Καλησπέρα
Μάλλον θα διαφωνήσω στό θέμα των δηλώσεων του Goering
Δεν νομίζω ότι ένας άνθρωπος σαν και αυτόν θα έκανε ποτέ τέτοιες δηλώσεις
Απλά πολλοί βάζουν στό στόμα αυτών τών ανθρώπων πράγματα που λόγω χαρακτήρως-θέσεως κλπ ποτέ δεν θα έλεγαν
Εάν τωρα παρ όλα αυτα έχετε κάτι το συγκεκριμένο δώστε μου τα στοιχεία
Μου αρέσει πολύ η ιστορία του Δευτέρου παγκοσμίου πολέμου και ασχολούμαι ενεργά με την αναζήτηση στοιχείων από πρωτότυπα Γερμανικά Εγγραφα
Breil Manta
Philip watch
Zenith varius models Omega idem Varius vintage pocket watches etc.etc

Αποσυνδεδεμένος X vintage

  • Vintage Guru
  • 44mm case
  • *
  • Μηνύματα: 637
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #28 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 03:01:24 πμ »
Η αυθεντική ρήση του Hermann Göring στα Αγγλικά και ειπωμένη στις 4 Μαρτίου 1944 ήταν η εξής:

''When i saw (Mustang) fighters escorting the bombers over Berlin, i knew the jig was up''

Αναφέρεται στο έγκυρο βιβλίο της σειράς της Squadron Signal για το P-51

X
« Τελευταία τροποποίηση: Νοέμβριος 19, 2009, 03:14:03 πμ από X vintage »

Αποσυνδεδεμένος blackbird

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 10423
  • Θεσσαλονίκη
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #29 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 10:39:33 πμ »
Για να βάλω και λίγο λάδι στη φωτιά.

Το Ρ-51 ήταν η αμερικάνικη αντιγραφή του Bf-109.



Φιλικά
Δημήτρης

Αποσυνδεδεμένος X vintage

  • Vintage Guru
  • 44mm case
  • *
  • Μηνύματα: 637
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #30 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 11:07:22 πμ »
Θα διαφωνήσω φίλε Blackbird,

καθώς ούτε αεροδυναμικά, ούτε μηχανολογικά είχαν σημαντικές ομοιότητες τα δύο αεροσκάφη (με το Me-109 βέβαια να είναι όντως προγενέστερο...)

Αν κάποιος θέλει οπωσδήποτε να βρει τις 'ρίζες' του Mustang, πρέπει να ανατρέξει στο P-40 Warhawk της Curtis.

Οι μέλετες που είχαν γίνει από την Curtis και την NACA (τότε NASA) πάνω στην σχεδίαση πτέρυγας στρωτής ροής, αγοράστηκαν από την ομάδα σχεδίασης της North American (κατασκέυαστρια εταιρεία του P-51) και χρησιμοποιήθηκαν στην κατασκευή του πρωτότύπου του Mustang (δηλαδή του ΝΑ-37Χ με τον κινητήρα της Allison).

Χ

Αποσυνδεδεμένος elio

  • 44mm case
  • Μηνύματα: 751
  • Winter is Coming
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #31 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 11:14:01 πμ »
Blackbird και εγω διαφωνω...

Δεν νομιζω οτι εχουν σχεση τα δυο αεροσκαφη, εκτος και αν εννοεις πως οι σχεδιαστες του P51 ειχαν σαν προτυπο το Me.

Time is the most undefinable yet paradoxical of things; the past is gone, the future is not come, and the present becomes the past even while we attempt to define it, and, like the flash of lightning, at once exists and expires.  ~Charles Caleb Colton

Αποσυνδεδεμένος nikosp

  • 38mm case
  • Μηνύματα: 241
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #32 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 11:18:54 πμ »
Η αυθεντική ρήση του Hermann Göring στα Αγγλικά και ειπωμένη στις 4 Μαρτίου 1944 ήταν η εξής:

''When i saw (Mustang) fighters escorting the bombers over Berlin, i knew the jig was up''

Αναφέρεται στο έγκυρο βιβλίο της σειράς της Squadron Signal για το P-51

X
Μήπως θα μπορούσες να μου πής πού μπορώ να βρώ αυτα τα βιβλία ?
Εξακολουθώ πάντως να έχω επιφυλάξεις διότι είναι βιβλία Αγγλικών-Αμερικανικών εκδώσεων
Υπάρχουν μήπως αυτές οι εκφράσεις σε κάποιο Επείσημο Γερμανικό πρωτότυπο κείμενο ?
Breil Manta
Philip watch
Zenith varius models Omega idem Varius vintage pocket watches etc.etc

Αποσυνδεδεμένος elio

  • 44mm case
  • Μηνύματα: 751
  • Winter is Coming
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #33 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 11:26:04 πμ »
Φιλε nikosp το 90% των βιβλιων σχετικα με τον αεροπορικο πολεμο στον Β ειναι αμερικανικες και αγγλικες εκδοσεις. Πιστευω με καποια επιφυλαξη, διοτι η ιστορικη αληθεια διαφερει παρασαγκας αρκετες φορες απο την πραγματικοτητα οτι ο Goering εχει πει την συγκεκριμενη φραση. Εγω προσωπικα εχω αρκετα μεγαλο αριθμο βιβλιων για τον Β και σε οσα αναφερεται το Mustang μπορεις να βρεις την συγκεκριμενη φραση.

Κοιτα και απο osprey αλλα και αυτο που λεει ο X της squadron signal

elio
Time is the most undefinable yet paradoxical of things; the past is gone, the future is not come, and the present becomes the past even while we attempt to define it, and, like the flash of lightning, at once exists and expires.  ~Charles Caleb Colton

Αποσυνδεδεμένος X vintage

  • Vintage Guru
  • 44mm case
  • *
  • Μηνύματα: 637
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #34 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 11:30:07 πμ »
Μήπως θα μπορούσες να μου πής πού μπορώ να βρώ αυτα τα βιβλία ?
Εξακολουθώ πάντως να έχω επιφυλάξεις διότι είναι βιβλία Αγγλικών-Αμερικανικών εκδώσεων
Υπάρχουν μήπως αυτές οι εκφράσεις σε κάποιο Επείσημο Γερμανικό πρωτότυπο κείμενο ?
Η Squadron Signal Αγγλίας, έχει εκδόσει δεκάδες μονογραφίες μαχητικών και μη αεροσκαφών ενώ έχει ασχοληθεί και με ιστορικές μάχες.

Θεωρείται ίσως η εταιρεία με τις πληρέστερες μονογραφίες αεροσκαφών και συχνά είναι το πρώτο βήμα για την διεξοδική μελέτη αεροσκαφών της εποχής.

Όλα τα ενημερωμένα βιβλιοπωλεία που ασχολούνται με ιστορικό αεροσκάφος-μοντελισμό έχουν σίγουρα κάποιον από τους δεκάδες τίτλους της.

Χ

Αποσυνδεδεμένος blackbird

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 10423
  • Θεσσαλονίκη
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #35 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 11:33:50 πμ »
H NAA μπορεί να χρησιμοποιήσαι την πτέρυγα στρωτής ροής αλλά τα σχέδια του Μάσταγκ βασίζονταν σε μελέτες που είχαν λάβει υπ' όψη τους το 109 μιας και ήταν το ανώτερο μαχητικό της εποχής του. Εξάλλου δε θα είχαν καταφέρει να ετοιμάσουν ένα νέο αεροσκάφος στους Άγγλους εντός 120(!) ημερών. Εννοείται πως χρησιμοποιήθηκε ο Άλισον μιας και ήταν ο μόνος υδρόψυκτος των Αμερικανών.

Φιλικά
Δημήτρης

Ξέρω από λάδι.

Αποσυνδεδεμένος elio

  • 44mm case
  • Μηνύματα: 751
  • Winter is Coming
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #36 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 11:51:19 πμ »
Η αληθεια ειναι πως πολλοι πιλοτοι μπερδευαν το Me109 με το P51. Οι πτερυγες τους ειναι σχεδον ιδιες οχι ομως ακριβως.

Το Me109 χρησιμοποιουσε slotted flaps και αυτοματα leading edge slats. Η πτερυγα ηταν NACA 2R1 14.2 στην βαση με max lift coefficient 2.0.Το Mustang χρησιμοποιουσε ενα μονο flap χωρις slats με max lift coefficient  1.6. Επισης το mustang χρησιμοποιουσε  NACA/NAA 45-100 laminar flow airfoil η οποια δεν ηταν καλα τεσταρισμενη και δεν μπορουσε να επιτυχει  laminar flow because of the riveted skin.


Φιλικα
ελιο

και εμεις ξερουμε απο καλο λαδι.

ΥΓ- sorry για το mix κειμενο αλλα καπου εχω βαλει τα αεροπορικα λεξικα και δεν τα βρισκω.
Time is the most undefinable yet paradoxical of things; the past is gone, the future is not come, and the present becomes the past even while we attempt to define it, and, like the flash of lightning, at once exists and expires.  ~Charles Caleb Colton

Αποσυνδεδεμένος X vintage

  • Vintage Guru
  • 44mm case
  • *
  • Μηνύματα: 637
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #37 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 11:54:55 πμ »
H NAA μπορεί να χρησιμοποιήσαι την πτέρυγα στρωτής ροής αλλά τα σχέδια του Μάσταγκ βασίζονταν σε μελέτες που είχαν λάβει υπ' όψη τους το 109 μιας και ήταν το ανώτερο μαχητικό της εποχής του. Εξάλλου δε θα είχαν καταφέρει να ετοιμάσουν ένα νέο αεροσκάφος στους Άγγλους εντός 120(!) ημερών. Εννοείται πως χρησιμοποιήθηκε ο Άλισον μιας και ήταν ο μόνος υδρόψυκτος των Αμερικανών.

Φιλικά
Δημήτρης

Ξέρω από λάδι.

Φίλε Blackbird,

είναι φυσιολογικό κατά την άποψή μου να χρησιμοποιήθηκαν στοιχεία από τα αεροσκάφη που θεωρούνταν 'αφρόκρεμα' της εποχής και φυσικά ένα από αυτά ήταν και το Me-109, αλλά αυτό συμβαίνει κατά κόρον στην κατασκευή αεροσκαφών, αυτοκινήτων κτλ, δηλαδή οι κατασκευαστές 'δανείζονται' συχνά τα προηγμένα στοιχεία των ανταγωνιστών τους και σταδιακά τα εφαρμόζουν στα δικά τους μοντέλα, κάτι που IMHO δεν σημαίνει όμως ότι ένα αεροσκάφος π.χ είναι 'αντίγραφο' κάποιου άλλου...(και στην προκειμένη περίπτωση δεν νομίζω ο 'δανεισμός' αυτός από το Me-109 να ξεπέρασε αυτόν που έγινε από την σχεδιαστική ομάδα του Spitfire λόγου χάρη, και αυτό μεταγενέστερο του Me-109).

Σωστή η παράτηρηση για τον Allison αν και χρειάστηκε το χεράκι των Άγγλων (βλέπε Rolls Royce Merlin) για να γίνει το P-51D από απλά 'καλό' καταδιωκτικό 'εξαιρετικό' καταδιωκτικό (θυμίζω εξάλλου ότι οι Άγγλοι ήταν αυτοί που παρήγγειλαν αρχικά το αφος στην  North American).

X

Αποσυνδεδεμένος blackbird

  • Tourbillion
  • Μηνύματα: 10423
  • Θεσσαλονίκη
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #38 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 11:59:03 πμ »
Άι γειά σου. Συμφωνώ απολύτως. Δεν πρόκειται για ξεπατικοσούρα.


Φιλικά
Δημήτρης

Ηλία έσυ ξέρεις από καλό λάδι, εγώ όμως ξέρω να το ρίχνω στη φωτιά.

Αποσυνδεδεμένος X vintage

  • Vintage Guru
  • 44mm case
  • *
  • Μηνύματα: 637
    • Προφίλ
Απ: Αεροπλάνα
« Απάντηση #39 στις: Νοέμβριος 19, 2009, 11:59:10 πμ »
laminar flow airfoil: αεροτομή στρωτής ροής

riveted skin: εννοεί το περίβλημα των πτερύγων/ατράκτου που ήταν κατασκευασμένο από πριτσινωτά ('riveted' )
φύλλα αλουμινίου.

Χ