Αγαπητε Χ-Vintage μπορει οπως σωστα παραθετεις τα νουμερα του Π-51 να ειναι πολυ ανωτερα. Οκ συμφωνω.
Για εμενα ομως το σημαντικοτερο αεροπλανο ειναι αυτο που αλλαξε τις συνθηκες στο πεδιο της μαχης. Σε αυτη την κατηγορια μπορουμε να βαλουμε το Spitfire, το Me-109 και το zero στις αρχες. Μετεπειτα το Fw-190, εν συνεχεια το π-51 και το π-47 (αγαπημενο το Jug) καθως και το Me-262. Στο θεατρο του ειρηνικου το Hellcat.
Ολα απολυτως σημαντικα! Ομως το Spitfire το πεταξαν πιλοτοι που πολεμησαν με οτι καλυτερο ειχε ποτε η Luftwaffe. Και σου αναφερω - Asi Hahn (108 victories), ισως ο Ασσος των ασσων Hans-Joachim Marseille (158), Jochen Muchenberg (158) κτλ. To spit και οι πιλοτοι που το πεταξαν βεβαιως αντιμετωπισαν οτι καλυτερο απο το 39 εως το 45 και το spit ειχε σχεδον παντα το πλεονεκτημα εκτος απο την περιοδο που παρουσιαστηκε το FW οταν οι αγγλοι ειχαν το Mk.V. (Διορθωσε με αν κανω λαθoς διοτι εχω να διαβασω χρονια για αυτο το θεμα). Το Mustang επισης αλλαξε τα δεδομενα και συμφωνα με την δηλωση του Goering 'οταν ειδα Mustang πανω απο του ουρανους της Γερμανιας καταλαβα πως χαθηκε ο πολεμος' αλλα για εμενα αντιμετωπισε μια μετρια τουλαχιστον Luftwaffe και για αυτο δεν ειναι το πιο σημαντικο η καλυτερο αφος του 2 παγκοσμιου.
Το Ta-152 που αναφερεις ειχε τον Jumo213 που εβγαζε 1,800 bhp και 2,250bhp ηταν οντως εκπληκτικο. Σε δοκιμες μετα τον πολεμο επιασε χωρις εγχυση GM1 τα 684 χλμ ενω μεχρι τα 35,000 ποδια το spit ΧΙΧ ηταν καλυτερο ενω το Mustang στα ιδια. Απο εκει και επανω πολυ απλα χωρις αντιπαλο.Συμφωνα με τον Eric Brown -test pilot- ηταν ισοτιμο με τα καλυτερα μαχητικα των συμμαχων και σε αρκετες παραμετρους πολυ ανωτερο.
φιλικα ελιο
Φίλε Elio,
καταρχήν θα ήθελα να εκφράσω την χαρά μου διότι συζητώ με άτομα που φαίνεται ότι γνωρίζουν καλά το θέμα το οποίο έθιξα (καλύτερο καταδιωκτικό κτλ).
Πρέπει να αναφέρω εδώ ότι δεν υποτιμώ καθόλου την ιστορική στιγμή αλλά και τον ρόλο που διαδραμάτισε το Spitfire κατα την διάρκεια της Μάχης της Αγγλίας, αν και θα συμφωνήσεις ότι το μεγαλύτερο βάρος αυτής το σήκωσε βέβαια το Hurricane.
Ας μην ξεχνάμε όμως ότι το P-51D έπαιξε τεράστιο ρόλο σε εξίσου σημαντικά γεγονότα (που είχαν να κάνουν κυρίως με την αλλαγή της αεροπορικής τακτικής και λιγότερο με ηρωικές μάχες) και τα οποία τελικά έκριναν την έκβαση του πολέμου στον αέρα (μιλώ για το θέατρο της Ευρώπης κυρίως). Αναφέρομαι εδώ στο γεγονός ότι τα Β-24, Β-17 αλλά και συχνά τα Lancasters δεν θα είχαν απολύτως καμία ελπίδα για επιτυχημένους βομβαρδισμούς ημέρας εαν την αεροπορική υπεροχή δεν την εξασφάλιζαν τα P-51 (και όλα αυτά από το 1943).
Θυμίζω την ήττα που έπαθαν οι Αμερικανοί όταν διαπίστωσαν πως στην αλλάγη τακτικής των Γερμανών σε επίθεση straight on από εμπρός, τα Β-17F που δεν διέθεταν εμπρός πυργίσκο ήταν 'sitting ducks' (αργότερα βέβαια στα Β-17G αυτό διορθώθηκε αλλά η κατάσταση βελτιώθηκε σημαντικά μόνο μετά την έλευση των Mustangs).
Σαφώς και η Luftwaffe από το 1943 και μετά αντιμετώπιζε ολοένα και μεγαλύτερα προβλήματα σε καύσιμα και διαθέσιμότητα αεροσκάφων (υπερτερούσε βέβαια σε ποιότητα χειριστών δίωξης) αλλά ποτέ οι συνθήκες δεν είναι
πάντα ιδανικές για τον αντίπαλο...
Τέλος δεν πιστεύω ότι από όλα αυτά τα καταδιωκτικά που αναφέραμε υπήρχε κάποιο που
από μόνο του άλλαξε την πορεία του πολέμου στον αέρα (εαν έβαζα κάποιο αφος σε αυτή την θέση θα ήταν σίγουρα το B-29 το οποίο βέβαια κάθε άλλο παρά καταδιωκτικό ήταν...).
Βέβαια οφείλω να παρατηρήσω ότι όσον αφορα το P-51D, αναφέρθηκα σε
συνολικά καλύτερο καταδιωκτικό αφος και προσπάθησα να το διατυπώσω από μια σαφώς πιο τεχνική και λιγότερο ιστορική πλευρά...
Όσον αφορά τέλος τις επιδόσεις του Ta-152 (684km/h χωρίς ψεκασμό) θυμίζω ότι το συνηθισμένο P-51D έφτανε άνετα τα 700km/h ('ξερό' κι αυτό) ενώ το 'ελαφρύ' P-51H (750km/h με καρμπυρατέρ χωρίς έκγχυση) και το εξελιγμένο XP-51G (800km/h με μηχανικό ψεκασμό στην θέση του καρμπυρατέρ και επίσης χωρίς έκγχυση) ήταν από μόνα τους σε άλλη κλάση...
Πολύ θα ήθελα παρόλα αυτά να δω ζωντανά το 'La Strega', ένα τροποποιημένο P-51D που 'τρέχει' ακόμη σε αγώνες αεροσκαφών (βλ. Reno Nevada κτλ) έχοντας πλέον πάνω από 3.000hp, εξελιγμένο airframe, και όπως λένε οι κακές γλώσσες βαθμό ανόδου εφάμιλλο ενός F-16
Χ