Αγαπητε X-vintage επετρεψε μου να διαφωνησω.
Το mustang ναι εχει αποδεχθει απο τους γερμανους ασσους ως το καλυτερο, πρωτον διοτι πετουσαν σε πολλες περιπτωσεις με 109G η και K. Πολλυ κατωτερο απο οτιδηποτε διεθεταν οι συμμαχοι.
και παλι ομως εκαναν θαυματα, Nowotny, Rall κτλ. Δευτερον το μεγαλυτερο πλεονεκτημα του ηταν η απιστευτη αυτονομια του. Τριτον, πολυ καλο στα μεγαλα υψη. Εκει ουσιαστικα ομως επαιζε χωρις αντιπαλο. Οταν οι γερμανοι εβγαλαν το 190D και το Ta-152 ηταν αργα! Τεταρτον μην ξεχνας την αριθμιτικη υπεροχη αλλα και την ποιοτικη υπεροχη των συμμαχων! Ναι υπερ-τεραστιο το mustang ομως πιστευω το spitfire ειναι λιγο καλυτερο.
Εγω θα σου αντιπαρεθετα το Fw-190A8 για all around. Μπορει και το tempest, ομως βασικα δεν πολεμησε πολυ.
Αλλοι υποψηφιοι το Yak-3, hellcat, zero, Corsair Ι.
Ουπς Ξεφυγαμεεεεε!!!!!!!!!!
Φίλε Elio,
δεν υποτιμώ καθόλου τις ποικιλίες του Μe-109 (βλέπε G-14, K-4 κτλ με τον DB 605 και έκγχυση μίγματος νερού μεθανόλης για λίγο πάνω από 2.000hp στην απογείωση) αλλά και τα FW-190 (και Ta-152 που είναι στην ουσία η άκρως εξελιγμένη εκδοχή του Kurt Tank) ενώ και ο Ε. Hartmann αλλά και ο Α. Galland πέταξαν κυρίως με Me-109 καταφέρνοντας τα μέγιστα...
Eίναι γνωστό το υψηλότατο επίπεδο των 'Eχperten' της Luftwaffe (Hartmann -κατέρριψε 2 P-51D σε μια μέρα, Barkhorn, Rall, Marseille κτλ) αλλά αυτό δεν αναιρεί κατά την γνώμη μου το γεγονός ότι ακόμη και το FW-190A8 (όπως και τα Μe-109G/K, ενώ δεν αναφέρομαι καθόλου στα Ε/F) υστερεί σημαντικά σε ταχύτητα, ακτίνα δράσης και μέγιστη οροφή σε σχέση με το P-51D (για να μην αναφερθώ σε προβλήματα αξιοπιστίας του κινητήρα της ΒΜW...), αντίθετα το FW-190D-9 'Dora' ήταν σημαντικά καλύτερο και αποδείχθηκε αξιολογότατος αντίπαλος των P-51D.
Ναι το ΤΑ-152 θα μπορούσε να είναι η 'κίνηση ματ' των Γερμανών αλλά παρήχθησαν μόνο 67 α/φη επομένως δεν πρόλαβε να δοκιμαστεί στην μάχη...
Όσον αφορά τα υπόλοιπα πιστεύω ότι το Corsair της Vought έιναι το μόνο που απειλεί κατά κάποιο τρόπο την επιλογή μου αλλά είναι α/φος με σημαντικά μεγαλύτερο βάρος και εστιασμένο μάλλον σε ground attack role όπου και χρησιμοποιήθηκε κατά κόρον (όπως άλλωστε και τα Tempest/Typhoon που προανέφερες...). Καλό το Hellcat (διάδοχος του wildcat) αλλά όπως και το Zero (που υστερούσε σε οπλισμό, ακτίνα δράσης και θωράκιση) ήταν σημαντικά παλιότερα σχέδια και σίγουρα όχι τόσο αεροδυναμικά airframes...
Μιλώντας λοιπόν σφαιρικά για τον τίτλο του συνολικά καλύτερου καταδιωκτικού (μέγιστη ταχύτητα, ευελιξία, βαθμός ανόδου, οπλισμός, αξιοπιστία, προσαρμοστικότητα στο πεδίο της μάχης, ευκολία επισκευής κτλ) θα επιμείνω στην επιλογή μου (είναι όπως στα θωρηκτά όπου τα αν και ισχυρότερα Yamato/Musashi θα έρχονται πάντα πίσω από τα Iowa/ Bismarck κτλ που είναι
συνολικά καλύτερα πλοία).
Χ