Πριν απο περιπου ενα χρονο επεσε στα χερια μου ενα Chronographe Suisse απο τον πατερα μου, ο οποιος το εχει απο τον θειο του που με τη σειρα του το ειχε αγορασει στα τελη της δεκαετιας του 40.
Ο πατερας μου αφου ειδε το παθος που ειχε αναπτυχθει μεσα μου για τα μηχανικα ρολογια και την ενασχοληση μου με αυτα πλεον και απο τεχνικης σκοπιας, αποφασισε να μου το δωσει ωστε να κανω οτι μπορω για να το επισκευασω. Το συγκεκριμενο ρολοι φοραει την γνωστη και αξιοπιστη μηχανη Landeron 48. Ειναι ενας κουρδιστος χρονογραφος με 17 πετρες.
Το ρολοι δεν δουλευε, κουρδιζε κανονικα ομως, το balance του απο την αλλη εμενε ακινητο (το ελατηριο του ομως ηταν σε αψογη κατασταση!). Του ελειπε το pussoir του reset του χρονογραφου, ο κεντρικος δεικτης των δευτερολεπτων, καθως και το ενα 'σφυρι' επεσε μολις ανοιξα το καπακι. Εξωτερικα η κασα και το πλαστικο του κρυσταλλο ηταν σε αθλια κατασταση οπως και το καντραν του που ειχε σχεδον ολοκληρωτικα μαυρισει!
Με λιγο ψαξιμο βρηκα -ευτυχως- πως ακομα υπαρχουν πολλα ανταλλακτικα για τον συγκεκριμενο μηχανισμο και πως μπορουσες με πολυ λιγα χρηματα να αποκτησεις ακομα και εναν ολοκληρο σε μη λειτουργικη κατασταση. Αποφασισα να παρω αυτην την οδο (βασιζομενος στις φωτογραφιες που εβλεπα - με ενδιεφερε να μη λειπουν κομματια) ωστε να εχω οτι μπορει να χρειαστω και οσο θα περιμενα να ερθει, ασχοληθηκα με το να λυσω ολον το μηχανισμο (ευτυχως βρηκα και documentation) και με την ανακατασκευη της κασας.
Φωτογραφιες απο την κασα οπως ηταν:
το καπακι:
Την ετριψα καλα λοιπον και ευτυχως που ειχα ηδη ενα συστημα επιμεταλλωσης ωστε να μπορεσω να την επιχρυσωσω!
Επισης ετριψα και το καπακι, στο κεντρο με σατινε αποτελεσμα και στην περιμετρο του γυαλιστερο.
Και ιδου το αποτελεσμα!
Εδω μπορειτε να δειτε στο βαθος και το κρυσταλλο που ειναι σε κακο χαλι...
Βρεθηκε και ενα καινουριο καντραν σε NOS κατασταση και αγοραστηκε κι αυτο!
Ο μηχανισμος πριν:
Ο μηχανισμος μετα:
Ξεχασα να αναφερω οτι ο μηχανισμος που πηρα ειχε και τα pussoir του πανω (σε αυτες τις μηχανες τα pussoir μενουν πανω και οχι στην κασα οπως στις συγχρονες και στεγανες) οποτε βρηκα και το pussoir που μου ελειπε!
Κασα γυαλισμενη και επιχρυσωμενη, νεο καντραν και μηχανη που δουλευει "ρολοι"
Το γυαλισμα των δεικτων:
Οι δεικτες στη θεση τους:
Για ολο το εγχειρημα χρειαστηκα 5 μηνες μαζι με τη συλλογη των spares!
Το μονο που μου λειπει τωρα ειναι ο κεντρικος δεικτης δευτερολεπτων καθως και ενα ωραιο λουρακι.
Θα επανελθω με περισσοτερες και πιο φωτεινες φωτογραφιες απο το ρολοι ολοκληρωμενο!
ΥΓ: Ζητω συγνωμη για τα σκοταδια στις φωτο αλλα η δουλεια παντα γινοταν νυχτα!