Θανο,
Προκειται για την Cal. '5011K' που παρηχθη τη δεκαετια του '60 απο τη ΖΕΝΙΤΗ και τοποθετηθηκε πρωτη φορα σε ναυτικα χρονομετρα και κατοπιν σε ρολογια τσεπης και η οποια υπηρξε σημειο αναφορας σαρωνοντας τoτε ολα τα βραβεια της εποχης (το 1967 θεωρηθηκε το πιο ακριβες χρονομετρο που πιστοποιηθηκε ποτε απο το Neuchatel Observatory), κατι που αναγκασε τη μεγαλη ULYSSE NARDIN να παραγγειλει στην πρωτη μια πολυ μεγαλη παρτιδα με το συγκεκριμενο μηχανισμο για λογαριασμο της!
H τιμη του (στη φθηνοτερη εκδοση απο τιτανιο) ανερχεται πλεον στις +/- 10.000 Ευρω.
Η ZENITH εχει μεγαλη ιστορια στην αεροπλο'ι'α και συγκαταλεγεται στις πρωτοπορες εταιριες στην κατασκευη ειδικων οργανων για τετοια χρηση:
As the 20th century began, the development of air travel created specific needs for precision instruments for use onboard the airplanes and dirigibles that were crossing oceans and flying over the poles. Zenith was among the first to build aviation instruments. Its watches embody the ambition that motivated these “knights of the sky”: their desire to conquer, master great distances and surpass themselves was reflected in the precision of the timers and watches that accompanied them on their journeys.
These instruments met the technical requirements imposed by aviation. They had to stand up to temperature variations, magnetic flux, and the vibrations of the aircraft while remaining reliable, accurate, sturdy, and readable. A Zenith aviator watch was more than just an instrument; it became a faithful co-pilot that backed up the pilot and kept him safe. In that capacity, in the 1930-40s, the Montre d’Aéronef Zenith Type 20 was carried aloft in many machines, including the famous Caudron planes.
Calais, July 25, 1909, 4:15 a.m. Louis Blériot is aboard his plane, the Blériot XI. The wind has died during the night and it seems the right moment has arrived to take up the challenge issued by the British newspaper, the Daily Mail: cross the Channel – 40 kilometres of ocean – in a flying machine. What some would consider a utopian dream was accomplished in 37 minutes by Blériot, formerly nicknamed the “Crash King” but afterwards the undisputed “Father of Aviation.” (Ειχε μαζι του ενα ρολο'ι' ZENITH)
“Zenith! Isn’t that a name just destined for aviators? Add to that all the quality contained in this watch’s beautiful case, and you will have a Zenith.” (Λογια του Léon Morane ο οποιος το 1910 υπηρξε ο πρωτος πιλοτος που ξεπερασε την ταχυτητα των 100 χλμ/ω)
Χμμμμμ!!!!!
Ναυτικό χρονόμετρο!!! Το ετήσιο service θα πηγαίνει γύρω στα 800€ (αν φυσικά βρούμε τεχνικό να το αναλάβει). Μόνο έτσι θα έχουμε την επιθυμητή χρονομετρία και δεν θα καταστρέψουμε έναν μηχανισμό "διαμάντι"!!!!!
Άσε που στην Ελλάδα δεν θα υπάρχει τεχνικός για αυτή την δουλειά.
Όταν τα χρονόμετρα αυτά τα χρησιμοποιούσαν στα πλοία, υπήρχε εξαμηνιαίος έλεγχος και πιστοποίηση από επιθεωρητές (συνήθως από συμβεβλημένα Αστεροσκοπεία με τους αντίστοιχους νηογνώμονες που παρακολουθούσαν τα πλοία).
Ακριβό σπορ για να ασχοληθείς επισταμένως μαζί του!!!!!!!!
Άσε που είναι και πολύ μεγάλο!