Λιγα λογια για το
μεγαλυτερο σκανδαλο στην ιστορια της F1. Τα θυμιζω για αυτους που δεν τα ξερουν και για να βγαλουν τα συμπερασματα τους μεταξυ αλλων για τον Αλονσο...
Στα τελη του 2006 ανακοινωνεται η φυγη Μπρον απο τη Φεραρι που εχει χασει το πρωταθλημα απο τη Ρενω και τον Αλονσο.
Εντος της ομαδας αρχιζει ενας μυλος απο εσωτερικες κοντρες και διαφορες διοικητικες ανακαταταξεις με αφορμη την πληρωση των θεσεων που αφηνει πισω του ο Μπρον και το επιτελειο του.
Ο Nigel Stepney, αρχιμηχανικος της Φεραρι εποφθαλμιουσε τη θεση του Μπρον και διεδιδε δεξια και αριστερα οτι ειναι δυσαρεστημενος απο τη νεα κατασταση στην ομαδα. Η θεση που ηθελε ομως αυτη πηγε στον Mario Almondo. O Stepney θελησε τοτε να φυγει απο τη Φεραρι, ομως ειχε συμβολαιο ενος ακομα χρονο και θα εχανε παρα πολλα χρηματα αν το αθετουσε. Το Φλεβαρη τοποθετηθηκε σε νεα θεση απο την Scuderia. Οσο και αν του το παρουσιαζαν ως προαγωγη, αυτος δεν το ειδε ετσι. Ηθελε ψηλοτερα. Πολυ ψηλοτερα. Προφανως θυμωσε και θελησε να πληγωσει την ομαδα του.
Στα τελη Μαρτη δινει πληθωρα εμπιστευτικων χαρτιων με τεχνικες πληροφοριες και σχεδια διαφορων συστηματων της Φεραρι στον παλιο γνωστο του Mike Coughlan, αρχισχεδιαστη της ΜακΛαρεν. Το δευτερο του χτυπημα κατα της ομαδας του το εκανε στα τελη Μαη βαζοντας καποια σκονη στα ψυγεια του Μασα!
Η Φεραρι υποτιθεται κανει εσωτερικη ερευνα και βλεπει οτι ο Stepney πρεπει να εβαλε τη σκονη στο αυτοκινητο του Μασα. Καταλαβαινουν οτι κινειται περιεργα. Ενας υπαλληλος φωτοτυπαδικου στο Woking πληροφορει τη Φερραρι οτι η γυναικα του Coughlan εχει φερει εμπιστευτικα εγγραφα ιδιοκτησιας της Φεραρι για φωτοτυπιες. Κινουνται δικαστικα και στα τελη Ιουνη γινεται εφοδος της Ιταλικης Αστυνομιας στο σπιτι του. Αρχες Ιουλη γινεται εφοδος στο σπιτι του Coughlan οπου βρισκουν τα επιμαχα εγγραφα.
Αρχιζουν δικαστικες διαμαχες. H ΜακΛαρεν δεχεται τα παραπανω αλλα αρνειται οτι τα εγγραφα που πηρε ο Coughlan διακινηθηκαν εσωτερικα της ομαδας. Επισης παρεχει και το αυτοκινητο της για να διαπιστωθει αν εχει χρησιμοποιησει κατι απο τα σχεδια της Φεραρι. Δεν βρισκεται τιποτα. H FIA σε αποφαση της στις 26 Ιουλη αποφασιζει οτι βρισκει ενοχη τη ΜακΛαρεν για παραβιαση του Διεθνους Αθλητικου κωδικα. Ομως δεν της επιβαλλει καμια ποινη γιατι δεν μπορει να στοιχειωθετηθει οτι αυτη της η συμπεριφορα ειχε επιπτωση στο πρωταθλημα. Επιφυλασσεται για το μελλον αν προκυψουν νεα στοιχεια.
Και ερχεται το ομορφο Σαββατοκυριακο της 4-5 Αυγουστου 2007... Και ο 2 οδηγοι της ΜακΛαρεν τα πανε εξαιρετικα και διεκδικουν το πρωταθλημα. Ο Αλονσο ειναι ο υπερασπιστης του τιτλου και teammate του ενας ρουκι, ο Χαμιλτον. Ο Αλονσο ολοκληρη τη χρονια διαμαρτυρεται οτι δεν του δινουν την πρεπουσα σημασια ως πρωταθλητη αλλα οτι αντιθετα προωθουν τον νεαρο Βρετανο. Η ΜακΛαρεν υποστηριζει οτι δεν υπαρχει διαφορετικη μεταχειριση απεναντι στους 2 οδηγους της. Ο Αλονσο ειχε μαθει στη Ρενω να ειναι το απολυτο νουμερο 1. Παει σε νεα ομαδα ως πρωταθλητης αρα ακομα και το 50-50 του φαινεται αδικο.
Στην Ουγγαρια, 11ο αγωνα της χρονιας, παμε με πρωτοπορο τον Χαμιλτον και 2ο τον Αλονσο με μολις 2 βαθμους διαφορα. Στα δοκιμαστικα ο Αλονσο ζητα απο τον Χαμιλτον μεσω της ομαδας να παραμερησει για να εχει ελευθερο δρομο μπροστα του. Η κακια ΜακΛαρεν που προωθει τον Χαμιλτον δεχεται την προταση του Αλονσο !! Ομως δεν τη δεχεται ο Χαμιλτον που δεν παραμεριζει...
Μετα μπαινουν στο pit lane και ο Αλονσο κανει πρωτοφανη πραγματα σταματωντας προκλητικα και επιδεικτικα μπροστα απο τον Χαμιλτον καθυστερωντας τον πριν το τελος των δοκιμαστικων! Ο Αλονσο προλαβαινει να κανει εναν τελευταιο γυρο μολις για 2 δευτερολεπτα πριν σταματησουν τα δοκιμαστικα. Ο Χαμιλτον δεν προλαβαινει εξαιτιας της αχαρακτηριστης ενεργειας του Αλονσο μολις για 5 δευτερολεπτα. Ο περηφανος Ισπανος κανει ταχυτερο γυρο στην τελευταια του προσπαθεια.... ομως μετα οι αγωνοδικες τον τιμωρουν με αφαιρεση 5 θεσεων. Ας δουμε το απολαυστικο βιντεο ξανα! Δειτε το μεχρι τελους!!!
Ξανα θαυμαστε στο βιντεο την ειλικρινεια και την ακεραιοτητα του ανδρος μετα την ολοκληρωση των δοκιμαστικων. Ο Ρον Ντενις ειναι εξαλλος με τον Φερναντο. Ομως στο αγριο χερι που του βαζει, ο Ισπανος απαντα με τα δικα του οπλα ως αληθινος σπορτσμαν και διολου εκβιαστικα. Δειχνει στον Ντενις email που εχει ανταλλαξει με τον 3ο οδηγο της ομαδας, τον επισης Ισπανο Pedro De La Rosa και στα οποια φαινονται οτι εχουν γνωση εγγραφων για συστηματα της Φεραρι και οτι με την καθοδηγηση του Coughlan τα μελετουν και τα δοκιμαζουν.
Ο Ντενις καταλαβαινεται πως με ολη αυτη την κατασταση τα mail θα διαρρευσουν και αποφασιζει να τα δοσει ο ιδιος στη FIA. Tο κανει το πρωι της ημερας του αγωνα.Ο φακελος ξανανοιγει υπο το φως νεων στοιχειων. Η FIA καλει και τους 3 οδηγους να τους δοσoυν οτι mail εχουν σχετικα με την υποθεση σε ανταλλαγμα με μη τιμωρια τους. Ο Χαμιλτον λεει οτι δεν εχει τιποτα. Ο Αλονσο και ο Ντελα Ροσα δινουν τα παντα. Σε αυτα τα μηνυματα φαινεται ξεκαθαρα οτι οι 2 τους και ο Coughlan ανταλλασαν εγγραφα και πληροφοριες σχετικα με τα σχεδια της Φερραρι.
Η τελικη αποφαση λεει οτι περισσοτερα εγγραφα απο οσα αρχικα ειχαν βρεθει δοθηκαν απο τον Stepney στον Coughlan, οτι αυτος τα μοιρασε σιγουρα σε Alonso και de la Rosa και πιθανοτατα σε πολλους αλλους εντος της ομαδας. Ποινη 100 εκατομμυρια δολλαρια και αφαιρεση ολων των βαθμων στη ΜακΛαρεν απο το πρωταθλημα του 2007.
BONUS: Μετα την ανακοινωση της αποφασης ο Αλονσο ερωταται αν νομιζει οτι τα email αυτα επηρρεασαν την αποφαση της FIA και ο γιγαντας απαντα στο BBC Radio 5live: "I don't think so, not at all."