Tudor Heritage Chrono (Γκρί Dial)Reference number 70330N
Διάμετρος κάσσας 42mm
Ύψος 13mm
Lugs Απόσταση 22mmm
Βάρος 177gr (με ολόκληρο το μπρασελέ)
Μηχανή ETA 2892 με chrono module Dubois-Depraz 2054
45' μετρητής στην θέση 9
Αδιάβροχο 150m
Κρύσταλλο ζαφείρι, Ατσάλινη πλάτη, extra μαύρο/πορτοκαλί/γκρι strap της Tudor
Το 2010 όταν πρωτοκυκλοφόρησαν οι φωτογραφίες του νέου Tudor αμέσως μπήκε στην λίστα μου με τις μελλοντικές πιθανές αγορές. Νεοβίνταζ και επανεκδόσεις με συγκινούν ιδιαίτερα. Η Τudor κατάφερε με το Heritage να ζωντανέψει ένα κομμάτι της ιστορίας της, κατευθείαν απο τα 70ς, ταυτόχρονα όμως το εκμοντέρνισε όσο χρειαζότανε για να δείχνει "φρέσκο".
Εδώ μία φωτογραφία του original Monte Carlo Chronograph δίπλα στην σύγχρονη εκδοχή του. Το αποτέλεσμα πιστεύω δικαιώνει την εταιρεία καθώς προσφέρει κάτι "πρωτότυπο" που δεν μοιάζει με οτιδήποτε αλλό αυτή την στιγμή στην αγορά.
(φώτο από fratellowatches.com)
Πριν μερικές βδομάδες το μέλος του forum Watch-Collector μου έδωσε την δυνατότητα να αποκτήσω το συγκεκριμένο ρολόι στην έκδοση με το γκρι dial που είναι και η αγαπημένη μου. Το ρολοί ήταν σε κατάσταση βιτρίνας και θεωρώ ότι είναι σαν να το αγόρασα καινούριο. Ακολουθεί αναλυτική κριτική του Tudor.
Η πρώτη αίσθηση μόλις το πιάνεις στα χέρια σου είναι το βάρος. 177γρ πριν την αφαίρεση δεσμών από το μπρασελέ του. Διάμετρος 42χιλ και αρκετά παχύ στα 13χιλ. Το βάρος σε συνδυασμό με τις διαφορετικής υφής επιφάνειες προσδίνει μία πολύ πλούσια, συμπαγή αίσθηση αφής. (καθρέπτης γυάλισμα στις πλαϊνές πλευρές, βουρτσισμένες πάνω, κάτω επιφάνειες κάσσας και μπρασελέ, μαύρο αλουμίνιο στο bezel, υψή "ανανά" στο πλάι του bezel και των κουμπιών/κορώνας, μαύρη επικάλυψη στις επιφάνειες στα κουμπιών)
Το μέταλλο είναι πολύ καλά δουλεμένο. Το φινίρισμα δεν απέχει ιδιαίτερα από Rolex. To bezel έχει 48(!) κλικ περιστροφής με φτηνή αίσθηση κατά την κίνηση (και προς τις 2 διευθύνσης). Είναι επομένως κατάλληλο μονο για χρήση GMT. H κορώνα φέρει το logo της Tudor με ωραία αίσθηση κουμπώματος. Η πλάτη του ρολογιού είναι επίπεδη βουρτσισμένη, με χάραξη της ίδια υφής του ανανά δε κύκλο και τις λεξεις TUDOR GENEVA SWISS μαζί με τρία logo. Χαραγμένα είναι και το reference Και serial number.
Το μπρασελέ είναι βαρύ, συμπαγές, χωρίς τριγμούς, σταθερό clasp και γυάλισμα καθρέπτη στο μέσα μέρος. Τρεις θέσεις μικρορύθμισης για να το ρυθμίσετε όπως σας χρειάζετε.
Η κύρια δύναμη του ρολογιού είναι φυσικά το εξαιρετικό καντράν. Ξεκινάμε από το ζαφείρι. Διαθέτει αντιανακλαστική επίστρωση στο κάτω μέρος και προεξέχει 1χιλ απο το bezel. Το πρόσωπο του καντράν έχει ώς κύριο στοιχείο την τρισδιάστατη αίσθηση που προσδίδεται απο τα "μάτια" του χρονογράφου ελαφρώς χαμηλότερα από το επίπεδο του dial και τα ανάγλυφα σημεία ώρας. Στις 12 υπάρχει μια μεγάλη μεταλλική ασπίδα Tudor. H ημερομηνία είναι στις 6, όμορφα ενταγμένη. Ομόκεντροι κύκλοι με σχεδιασμένες ενδείξεις περιμετρικά του dial. Οι δείκτες είναι γωνιώδεις. Η ποιότητα του Καντράν έιναι εξαιρετική, ισορροπημένο αν και με πολλά στοιχεία. Δεν κουράζει καθόλου στο μάτι, δημιουργεί διαρκώς ενδιαφέρον από όποια γωνία και αν θεαθεί. Με μία λέξη χορταστικό!!
Δεν θα σας επιβαρύνω με περαιτέρω περιγραφές καθότι ακολουθούν δεκάδες φωτογραφίες. Θα συνοψίσω με το ότι πρόκειται για ένα ποιοτικότατο ρολόι, φινιρισμένο και σχεδιασμένο με πολύ προσοχή. Είναι ρολόι πληθωρικό και στην όραση αλλά και στην αίσθηση στον καρπό. Ένα πολύ ιδιαίτερο σχέδιο, με χρώμα, χαμηλού όμως κοντράστ που δεν κουράζει.
Ανάλογη είναι και η αίσθηση στον καρπό.Ευκολοφόρετο παρά το βάρος. Εξαιτίας της επίπεδης πλάτης κάθεται εύκολα στον καρπό, δεν κρεμά δεξιά αριστερά και το μπρασελέ ρυθμίζεται επαρκώς. Να αναφέρω ότι δεν προτιμώ μεγάλα ρολόγια αλλά ακόμα και σε εμένα δεν δημιούργησε δυσκολία στην χρήση.
Μειονεκτήματα και εκεί που διαφέρει με την μαμά Ρολεξ είναι:
-το bezel, ενώ είναι μία χαρά σαν υλικό, μόλις το περιστρέψετε αντιμετωπίζετε ένα φτηνιάρικο κλακ κλακ με 48 θέσεις για ένα κύκλο.
-κουμπιά χρονογράφου, ίδιο πρόβλημα. Από εμφάνιση ΟΚ αλλά σκληρό και άτσαλο το πάτημά τους.Καμία σχέση με Daytona.Η κορώνα όμως είναι ποιοτικότατη.
-μηχανή, δεν είναι in-house.
Σχετικά με τον μηχανισμό. Είναι διάχυτη η αίσθηση ότι ο Dupois-Depraz είναι συμβιβασμός σε σχέση με 7750. Η δικιά μου θέση είναι ότι για το συγκεκριμένο ρολοί, παίρνεις μία μηχανάρα Top Grade 2892 με καπάκι τον Dupois Depraz που ουσιαστικά οι όποιες ενστάσεις έχουν να κάνουν κυρίως με την αντοχή του και το service. Το Ρολεξ Service που αναλαμβάνει και τα Tudor δεν νομίζω να αφήσει κανέναν δυσαρεστημένο για τις επόμενες δεκαετίες. Το όλο σύστημα είναι τροποποιημένο από Rolex με 55jewels και KIF.
Εδώ μία φωτογραφία από το εσωτερικό. Διακρίνεται εμφανώς το γνωστό σύγχρονο "πρόβλημα" των μεγάλων ρολογιών. Λιλιπούτειος μηχανισμός με γέμιση αέρα κοπανιστού για την πλήρωση των τεράστιων κασωμάτων.
(φωτογραφία από το διαδίκτυο)
Η Tudor δίνει το Heritage μαζί και με ένα δικό της nylon strap.Αυτό έχει την ιδιομορφία να ενσωματώνει 2 μπαρέτες με αποτέλεσμα να τοποθετείται όπως ένα κανονικό μπρασελέ, με εργαλείο. Τα χρώματά του ταιριάζουν απόλυτα στο ρολόι, έχει ένα πολύ ποιοτικό κούμπωμα και η χρήση του αλλάζει άρδην το όλο σύνολο. Πανέμορφος συνδυασμός!
Συνολικά πρόκειται για ένα εξαιρετικό ρολόι. Μένω στον ισχυρό χαρακτήρα του και ιδιαιτερότητα του σχεδιασμού. Η ποιότητα κατασκευής, η εγγύηση Ρολεξ συμβαδίζουν με την δυνατή εικόνα που προσφέρει. Στην χρήση αποδεικνύεται άνετο, τραβά τα βλέμματα ανδρών γυναικών, και προδιαθέτει για απροβλημάτιστη συμβίωση.
Είμαι ιδιαίτερο ευχαριστημένος με την επιλογή μου, αν και είχα αναστολές ως προς το μέγεθος (εν έτη 2011, σιγά τα ωά των 42χιλ βέβαια). Κάτι που δεν φαίνεται σε πρώτη ματιά είναι ότι είναι και ιδιαίτερα ευέλικτο κομμάτι, που ταιριάζει με δερμάτινα αλλά και διάφορα νατο λουριά για να δώσει επιπλέον επιλογές στον ιδιοκτήτη του!
Κάνει μερικούς συμβιβασμούς, αλλά τίποτα που να χαλά την συνολική εικόνα.
Φωτογραφίες για την απόλαυσή σας.....
Θα ακολουθήσουν επιπλέον φωτογραφίες με ποικιλία λουριών.